اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای خشکسالی‌های اخیر

یک‌میلیارد تومان در شهرک‌ گلخانه‌ای فریدن هزینه شده است

خبرگزاری فارس: در راستای خشکسالی‌ در سال‌های اخیر یک میلیارد و 800 میلیون تومان در شهرک‌های گلخانه‌ای فریدن هزینه شده است.

یک‌میلیارد تومان در شهرک‌ گلخانه‌ای فریدن هزینه شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از فریدن، بیژن شیرانی‌فر پیش ‌از ظهر امروز در جلسه فارغ‌التحصیلان کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته کشاورزی با اشاره به خشکسالی‌های اخیر به مجتمع‌های گلخانه‌ای اشاره کرد و افزود: مبلغ یک‌میلیارد و 800 میلیون تومان در شهرک‌های گلخانه‌ای هزینه شده است.

وی گفت: حدود 13هزار و 940 هکتار از اراضی شهرستان فریدن از طریق مطالعات مکان‌یابی شده و مستعد توسعه باغات شناخته شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فریدن افزود: از این مقدار 2 هزار و 312 هکتار مستعد احداث باغ آبی و 11هزار و 628 هکتار مستعد باغ دیمی است.

وی در مورد ظرفیت‌های مجتمع‌های گلخانه‌ای تأکید کرد : 46 هکتار وسعت شهرک گلخانه‌ای است که با ایجاد امکانات به میزان 20 هکتار آن مفید برای احداث 40 واحد پنج هکتاری در نظر گرفته شده است.

شیرانی‌فر تاکید کرد: ظرفیت تولید سال گذشته آبزیان در شهرستان 40 تن بوده و با توجه به منابع آبی قنات، چاه‌ها و استعدادهای ویژه شهرستان و توان علمی کارشناسان آبزی پروری امکان پرورش و تولید بیشتر گوشت سفید امکانپذیر است.

به گزارش فارس، مقرر شد جلسات هفتگی و ماهانه با کارشناسان، طراحان و برنامه‌ریزان رشته کشاورزی برای ارتقای کشاورزی و تولید بیشتر محصول با کیفیت عالی با مدیریت جهاد کشاورزی انجام شود.

انتهای پیام/2301/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول