اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر هنرستان خسروی کردستانی دهگلان:

هنرستان کشاورزی دهگلان خودگردان می‌شود / 75 درصد قبولی هنرجویان در کنکور سراسری

خبرگزاری فارس: مدیر هنرستان کشاورزی خسروی کردستانی دهگلان با اشاره به تجهیزات و امکانات موجود گفت: این هنرستان تا سال 95 به صورت 100 درصد خودگردان می‌شود.

هنرستان کشاورزی دهگلان خودگردان می‌شود / 75 درصد قبولی هنرجویان در کنکور سراسری

اسعد خیرآبادی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در دهگلان با یادآوری آغاز به کار هنرستان خسروی کردستانی در سال 86 با 44 هنرجو، اظهار کرد: در حال حاضر علاوه بر افزایش امکانات و تجهیزات، تعداد هنرجویان این هنرستان هم به 185 نفر افزایش پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: زمین این هنرستان اهدائی خیر خیراندیش خسروی کردستانی  است که 8 هکتار از بهترین و مرغوب‌ترین زمین‌های کشاورزی دهگلان را برای ساخت این هنرستان اهدا کرد.

خیرآبادی تصریح کرد: این هنرستان در دو بخش شبانه‌روزی و روزانه در رشته‌های مختلف کشاورزی مشغول آموزش کسب مهارت و فن به هنرجویان است.

وی افزود: در سال اول آغاز فعالیت هنرستان خسروی کردستانی در دو رشته محل هنرجویان را آموزش می‌داد که امروز هنرجویان آن در 6 رشته محل از جمله 5 رشته محل کار و دانش و یک رشته محل فنی و حرفه‌ای آموزش می‌بینند.

وی گفت: فارغ‌التحصیلی 90 درصد هنرجویان و 75 درصد قبولی در کنکور و کسب 10 رتبه برتر یک رقمی و دو رقمی و 5 رتبه دو رقمی در سال‌های تحصیلی 89 و 90 از افتخارات این هنرستان به شمار می‌آید.

خیرآبادی در ادامه گفت: هنرجویان این هنرستان در مسابقات علمی کاربردی در شاخه کاردانش دو سال متمادی رتبه‌های سوم و رتبه دوم کشوری را کسب کرده است.

مدیر هنرستان دکتر خسروی کردستانی اعلام کرد: در طرح رتبه‌بندی هنرستان‌ها نیز 5 سال متمادی این هنرستان به عنوان هنرستان برتر استانی معرفی شده است.

وی یادآوری کرد: این هنرستان در سال اول فقط از 8 هکتار زمین با یک دهنه گلخانه به وسعت 270 مترمربع برخوردار بود اما اکنون این آمار به دو گلخانه به مساحت 500 مترمربع، نیم هکتار باغ سیب، زنبورستان با 33 کندو و  4.5 هکتار زمین زارعی مجهز به سیستم آبیاری قطره‌ای افزایش یافته است.

خیرآبادی مشکل اصلی و مانع پیشرفت این هنرستان را چاه آب زارعی آن اعلام کرد و گفت: آب این چاه فقط آب یک هکتار از زمین‌های زارعی این هنرستان را تأمین می‌کند لذا لازم است با توجه به نیاز این هنرستان، زمینه صدور مجوز حفر مجدد چاه هنرستان کشاورزی فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: در صورت صدور مجوز حفر چاه و تامین آب مورد نیاز، آموزش عملی همراه با آموزش‌های تئوری به هنرجویان ارائه می‌شود و این زمینه‌ای برای تحقق اهداف عالی هنرستان خواهد بود.

خیرآبادی محصولات تولیدی این هنرستان را دارای کیفیت بالا خواند و گفت: محصولات کشاورزی که در این هنرستان کشاورزی تولید می‌شود کاملاً ارگانیک است.

وی تأکید کرد استفاده از کود شیمیایی برای محصولات تولیدی کشاورزی توصیه نمی شود لذا عدم استفاده از کودهای شیمائی در تولید محصولات کشاورزی از موارد آموزشی است که در این هنرستان به هنرجویان کشاورزی آموزش داده می شود.

خیرآبادی هنرستان کشاورزی دکتر خسروی کردستانی را هنرستان برنامه‌مدار دانست و اعلام کرد در برنامه 5 ساله این هنرستان که از سال 90 تا سال 95 طراحی شده است در صورت حل مشکل آب زارعی و کشاورزی آن خودگردان می‌شود.

وی در ادامه گفت: زمین زارعی این هنرستان اکنون زیرکشت گندم است و یک دهنه از گلخانه‌های آن به تولید خیار درختی رقم نگین و گوجه‌فرنگی رقم نیوتون اختصاص یافته و و زنبورستان هنرستان نیز در حال گذراندن دوره زمستانی است.

خیرآبادی گفت: در طی سال گذشته این هنرستان بطور میانگین 7 میلیون تومان درآمد داشته است و امسال پیش‌بینی می‌شود 15 تا 20 میلیون تومان در بخش‌های مختلف تولید درآمد داشته باشیم.

وی از اجرای طرح تولیدی در قالب تبصره 75 در این هنرستان خبر داد و گفت در این طرح همکاران و هنرجویان طبق قانون که در زمینه طرح‌های تولیدی باکیفیت با این هنرستان مشاوره و همکاری کنند، از حق‌الزحمه و مزایای اضافه کار بهره‌مند می‌شوند.

وی در پایان گفت: تربیت کارآفرینان متعهد به ارزش‌ها از اهداف و برنامه‌های هنرستان کشاورزی دکتر خسروی کردستانی است و در این راستا با تمام وجود تلاش خواهیم کرد.

انتهای پیام/79001/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول