اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سطح 6 هزار متر مربع

برداشت خیار گلخانه‌ای در‌ ریگان آغاز شد

خبرگزاری فارس: در سطح 6 هزار متر مربع برداشت خیار گلخانه‌ای از بخش گنبکی شهرستان ریگان برای دومین سال متوالی آغاز شد.

برداشت خیار گلخانه‌ای در‌ ریگان آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ریگان، برداشت خیار گلخانه‌ای ‌برای دومین سال متوالی از مجتمع گلخانه‌ای دهنو گنبکی شهرستان ریگان آغاز شد.

موسی جلالی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ریگان در حاشیه برداشت محصول خیار گلخانه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود که بیش از 10 تن محصول خیار از این گلخانه 6 هزار متر مربع برداشت شود. 

وی افزود: یکی از تفاوت‌های این گلخانه با دیگر گلخانه‌های استان، شرایط اقلیمی و خاک حاصلخیز منطقه گنبکی ریگان است که موجب شده این محصول کاملا ارگانیک و بدون آفت باشد.

جلالی افزود: در همین راستا با توجه به شناسایی ظرفیت منطقه تاکنون در سال جاری مجوز راه‌اندازی هشت گلخانه در شهرستان ریگان صادر شده است‌.

وی عنوان کرد: به تعداد ‌مجوز صادر شده آب، زمین ‌و تسهیلاتی به مبلغ 240 میلیون تومان از محل طرح توسعه شهرستان ریگان به افراد متقاضی اعطا شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ریگان گفت: سوخت این گلخانه‌ها تامین و از سیستم‌های نوین آبیاری‌ بهره‌مند می‌شوند.

وی ابراز داشت: در صورتی که این طرح‌ها با هماهنگی مدیریت جهاد کشاورزی اجرا شود در آینده نزدیک شاهد توسعه گلخانه‌ها و محصول با‌کیفیت و بازار‌پسند در آینده نزدیک‌ این شهرستان هستیم.

جلالی ابراز داشت: با راه‌اندازی این گلخانه و برداشت خیار گلخانه‌ای تا‌کنون برای شش نفر به طور مستقیم اشتغالزایی ایجاد شده‌ که این امر موجب خوشحالی جوانان بخش گنبکی شهرستان ریگان شده است.

به گزارش فارس، برداشت خیار گلخانه‌ای تا اوایل بهمن‌ماه سال جاری ادامه دارد و بخش گنبکی با دارا بودن آب و هوایی معتدل،‌ مکانی مناسب و مطلوب شرق استان کرمان است.

انتهای پیام/80014/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول