اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار آبسرد خبر داد

پایان کار احداث گلخانه مکانیزه آبسرد

خبرگزاری فارس: شهردار آبسرد از پایان کار احداث پروژه گلخانه مکانیزه این شهر که از سال 90 برای خودکفایی در تولید گل مورد نیاز فضای سبز آغاز شده بود، خبر داد.

پایان کار احداث گلخانه مکانیزه آبسرد

عبدالله متولی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: گلخانه مکانیزه شهرداری آبسرد در راستای تولید گل و گیاه مورد استفاده در سطح شهر کار احداث خود را از سال 90 آغاز کرد.

وی ادامه داد: از جمله مشخصات فیزیکی این گلخانه می‏توان به مساحت 3 هزار و 200 مترمربعی، عرض 80 متری و طول 40 متری اشاره کرد. این مرکز پرورش گل و گیاه دارای یک در ورودی و 10 پنجره سقفی توری ضد‏حشره است.

شهردار آبسرد افزود: همچنین یک پنجره کناری مجهز به موتور «رول» یا جمع‏کن نیز در این گلخانه نصب شده است.

وی ادامه داد: پوشش جداره این گلخانه از پلاستیک و آلومینیوم و جنس پوشش سقف آن از پلاستیک 200 میکرون و یونی ساخته شده است. گلخانه مکانیزه شهرداری آبسرد از مقاومت بالایی مقابل وزش بادهای فصلی تا حدود 120 کیلومتر در ساعت برخوردار است.

شهردار آبسرد افزود: علاوه بر این، تحمل بار 20 کیلوگرم در هر مترمربع به هنگام بارش نزولات آسمانی از دیگر خصوصیات این مرکز است. گلخانه مکانیزه شهرداری آبسرد به سامانه شید موتوری آلومینیومی، سامانه آبیاری نواری ایرانی و روشنایی تجهیز شده است.

متولی اضافه کرد: ایجاد شبکه کابلی، اجرای تابلوهای سامانه گرمایشی کوره‏ای، سامانه «فوگ» و سامانه کنترل خودکار رایانه‏ای نیز در این گلخانه پیش‏بینی شده است.

انتهای پیام/25683/خ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول