اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری:

13 هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری زیر کشت گلخانه‌ای است

خبرگزاری فارس: مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: 13 هکتار از اراضی این استان زیر کشت محصولات گلخانه‌ای است.

13 هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری زیر کشت گلخانه‌ای است

حمیدرضا منصوری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: در حال حاضر 13 هکتار در قالب 44 گلخانه زیر پوشش تولیدات گلخانه‌ای رفته است.

وی ادامه داد: از این میزان، پنج هکتار به تولید گل شاخ بریده و هشت هکتار به تولید سبزی و صیفی‌جات اختصاص داده شده است.

منصوری، تولید محصول سالم را یکی از مهمترین برنامه‌های این سازمان برشمرد و بیان داشت: در تلاش هستیم که با رفع سموم در محصولات باغی بتوانیم با روش IPM که نوعی روش تلفیقی مبارزه با آفات است، در تولید محصولات سالم گام‌های مهمی را برداریم.

این مسئول، روش تولید ارگانیک میوه‌ها و محصولات باغی را مرحله جدید و پیشرفته‌تر از مرحله تولید سالم محصولات عنوان کرد و افزود: در روش ارگانیک از کودهای بیولوژیک استفاده شده و از مصرف هرگونه سموم شیمیایی برای مبارزه با آفات جلوگیری می‎شود.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اذعان داشت: روش تولید ارگانیک محصولات روشی پیچیده و سختی‌های خاص خود را دارد که برای رسیدن به این مرحله باید شرایط و امکانات لازم فراهم شود.

منصوری در پایان خاطرنشان کرد: امید می‎رود به زودی با فراهم کردن شرایط تولید ارگانیک شاهد تولید محصولات سالم و طبیعی در استان باشیم.

انتهای پیام/68004/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول