اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان برنامه پنجم توسعه صورت می‌گیرد

سرمایه‌گذاری 700 میلیارد تومانی در بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: بر اساس سند توسعه اشتغال این استان تا پایان برنامه پنجم توسعه در بخش کشاورزی باید 700 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شود.

سرمایه‌گذاری 700 میلیارد تومانی در بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، محمدرضا فروزنده پیش ازظهر امروز در نشست کارگروه کشاورزی این استان، اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده و سند توسعه اشتغال این استان تا پایان برنامه پنجم توسعه باید در بخش کشاورزی 700 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کنیم.

وی افزود: براین اساس باید سالانه 156 میلیارد تومان در بخش کشاورزی این استان سرمایه‌گذاری شود که 38 درصد از این مبلغ باید از سوی بخش دولتی، 57 درصد از سوی بخش خصوصی و پنج درصد از سوی بخش تعاون تأمین شود.

فروزنده با بیان اینکه هیچ بهانه‌ای برای اینکه در سال 91 و 92 2 هزار و 280 شغل در بخش کشاورزی ایجاد کنیم وجود ندارد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمام شرایط لازم و منابع مالی فراهم و در اختیار بانک کشاورزی است تا این مهم تحقق یابد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با توجه به منابع اعتباری موجود سرانه ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی را 75 میلیون تومان و شیلات را 76 میلیون تومان دیدیم که واقعا این میزان کم است، با این وجود اگر این منابع جذب نشود و فرصت‌های شغلی ایجاد نشود تمام مسئولان و اعضای کارگروه توسعه کشاورزی مسئول هستند و باید پاسخگو باشند.

این مسئول با بیان اینکه در حال حاضر برخی از پروژه‌های دستگاه‌های اجرایی به علت مشکلات اجتماعی تعطیل شده، تأکید کرد: رسیدگی به این مشکلات در حیطه وظایف فرمانداری‌ها است و این مسئله به بانک‌های عامل، منابع طبیعی و جهاد کشاورزی مربوط نمی‎شود.

وی با تأکید بر اینکه نرخ بیکاری در برخی شهرستان‌ها واقعا نگران کننده است، متذکر شد: برهمین اساس باید تا پایان برنامه پنجم توسعه این نرخ به هفت درصد کاهش یابد، در این راستان تمام مسئولان باید اقدامات لازم را به منظور کاهش این نرخ انجام دهند.

فروزنده در پایان اذعان داشت: هدف تنها جذب منابع به هر نحو نیست، باید برنامه‌ریزی اصولی و دقیق برای هزینه این اعتبارات با کمترین هدر رفت صورت بگیرد.

انتهای پیام/68001/ن۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول