اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دریادلان کربلایی/4

رزمندگان دفاع مقدس نقش زینبی خود را فراموش نکنند

خبرگزاری فارس: یک جانباز دوران دفاع مقدس گفت: کسانی که بر سر سفره شهدا مهمان بودند، نقش زینبی و سجادی خود را فراموش نکنند.

رزمندگان دفاع مقدس نقش زینبی خود را فراموش نکنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین حسین صلح‌جو شامگاه سه‌شنبه در مراسم دریادلان کربلایی که در گرامیداشت غواصان دریادل و شجاع استان قزوین برگزار و همچنین هفتم شهید گمنام 20 ساله‌ای که در قزوین تشییع و به خاک سپرده شد در امامزاده اسماعیل این شهر، اظهار داشت: مأموریت ما در عملیات کربلای 4 نفوذ در جزیره ام‌الرصاص، تسخیر، پاکسازی و پیشروی در آن منطقه بود.

وی ادامه داد: شب عملیات در خرمشهر همه نیروها با وضو و حالت زیبای عرفانی به ذکر دعا و مناجات مشغول بودند.

این جانباز دوران دفاع مقدس ادامه داد: سرعت حرکت آب اروند بین 70 تا 80 کیلومتر بود که یکی از قایق‌های عملیاتی ما در وسط اروند خاموش شد.

صلح‌جو بیان داشت: همه سرنشینان قایق با حرکت قایق به سمت دهانه خلیج فارس و نزدیک شدن به تیربار دشمن شهید شدند و تنها یک نفر مجال به آب پریدن و زنده ماندن را پیدا کرد.

وی یادآور شد: عملیات کربلای 4 و عبور غواصان از عرض اروند به سختی و دشواری انجام شد و پس از ورود غواصان باقیمانده به جزیره ام‌الرصاص نیز تشنگی عرصه را بر رزمندگان اسلام تنگ کرده بود.

این جانباز دوران دفاع مقدس اضافه کرد: بسیجیان در آن دوران برای حضور در عملیات بی‌قرار بودند و راضی نمی‌شدند که در عملیات شرکت داده نشوند، اما امروز کسانی که سر سفره شهدا مهمان بودند، نباید نقش سجادی و زینبی خود را فراموش کنند.

صلح‌جو بیان داشت: آنچه سبب شد تا امروز پس از 26 سال یاد شهدا زنده باشد، همین ولایی بودن رزمندگان اسلام است.

وی در پایان با اشاره به راه‌اندازی کنگره سرداران، امیران، فرماندهان و 3 هزار شهید استان قزوین بر کمک همه اقشار در جمع‌آوری آثار شهدا تأکید کرد.

انتهای پیام/2667/ن30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول