اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرمانده سپاه امیرالمومنین ایلام:

نقش رسانه‌ها در انتشار عزت‌آفرینی‌های رزمندگان بی‌بدیل است

خبرگزاری فارس: جانشین فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام گفت: نقش رسانه‌ها در انتشار عزت‌آفرینی‌های رزمندگان بی‌بدیل است.

نقش رسانه‌ها در انتشار عزت‌آفرینی‌های رزمندگان بی‌بدیل است

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، عبدالصاحب طهماسبی ظهر امروز در نشست هماهنگی برپایی مراسم بزرگداشت سالروز عملیات فتح میمک اظهار داشت: رسانه‌های استان همواره در این راستا تلاش کرده که قابل تقدیر و تحسین است.

وی ادامه داد: در این راستا باید مراسم بزرگداشت سالروز عملیات غرورآفرین میمک نیز در استان برپا شود.

این فرمانده نظامی اضافه کرد: تدابیر لازم برای برپایی این مراسم ویژه در استان ایلام اندیشیده شده است.

به منظور برگزاری مناسب مراسم بزرگداشت 19 دی ماه 59 سالروز عملیات فتح میمک، این نشست در سپاه پاسداران امیرالمومنین (ع) استان ایلام برپا شد.

در این نشست اعضا پیرامون آماده‌سازی همه‌جانبه محل برنامه، تامین وسایط نقلیه برای ایاب و ذهاب مردم، تامین امنیت و مکان برای پارکینگ خودروهای شخصی، برپایی ایستگاه امدادی در پل گدارخوش بحث و تبادل نظر کردند.

ارتفاع لوبیایى شکل «میمک» در غرب استان ایلام واقع شده است و به دلیل نزدیکى‌اش با مرز ایران و عراق، یکى از نقاط سوق‌الجیشى و با اهمیت نظامى به شمار مى‌رود.

این ارتفاعات از دید و تیررس خوبى برخوردار است و تسلط قابل توجهى بر بخش وسیعى از خاک عراق و مناطق مرزى دارد.

منطقه میمک از مناطق گرمسیرى استان ایلام است و چندان درختى در آنجا نمى‌روید. پوشش گیاهى آن را علف، بوته‌هاى گون، درختچه‌هایى با نام محلى «خلف»، وایم، خوشک، شور و ... تشکیل مى‌دهند و یکى از مکان‌هاى مهم براى قشلاق دامداران محسوب مى‌شود.

میمک داراى شیارها و پستى و بلندهاى گوناگون بوده و خاک برخى مناطق آن رسى و یا رملى است. تنگه استراتژیک "بینا" در شمال غرب میمک و در بین ارتفاع بسیار مهم «چکر» واقع شده است. طول این تنگه بیش از پنج کیلومتر به موازات تنگه «بینا» و در غرب آن واقع شده است و جاده مواصلاتى حلاله - گنجوان از این تنگه مى‌گذرد.

انتهای پیام/2246/ت/آ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول