اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

مردم اهواز با شهید دفاع مقدس وداع کردند

خبرگزاری فارس: در شب شهادت حضرت رقیه (س) مراسم وداع با سردار شهید داریوش باقری کاهکش در منطقه زیتون کارمندی اهواز برگزار شد.

مردم اهواز با شهید دفاع مقدس وداع کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، این مراسم شامگاه سه شنبه همزمان با نماز مغرب و عشا در مسجد حضرت رسول (ص) زیتون کارمندی واقع در خیابان زمزم آغاز و پس از اقامه نماز جماعت پیکر این شهید والامقام با بر دستان امت حزب الله و شهید به سمت پارک زیتون تشییع شد.

پیش از اذان مغرب پیکر شهید باقری کاهکش از معراج شهدا به مسجد حضرت رسول (ص) زیتون کارمندی منتقل شد و نمازگزاران نماز خود را در شب شهادت دردانه امام حسین (ع) در کنار این شهید عزیز اقامه کردند.

پس از اقامه نماز شهید باقری کاهکش تا پارک زیتون مشایعت و در آنجا مراسم ویژه شب وداع با حضور مردم شهید پرور و خانواده معظم شهید انجام شد.

در این آیین حاج احمد طرفی به مداحی و مرثیه سرایی پرداخت و حجت الاسلام علی کاظم بهرام، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام علی (ع) اهواز در خصوص عظمت و جایگاه شهدا نزد خداوند سخنرانی کرد.

همچنین شرکت‌کنندگان در مراسم وداع با سردار شهید داریوش باقری کاهکش در سوگ دردانه حضرت اباعبدالله الحسین (ع) حضرت رقیه (س) بر سر سینه زدند.

وداع خانواده با شهید

پس از پایان مراسم، پیکر سردار شهید داریوش باقری کاهکش برای وداع خانواده تا منزل شهید واقع در خیابان شهید یوسفی‌نژاد (فیلسوف) تشییع شد و خانواده شهید به طور ویژه با فرزند خود وداع کردند.

خواهران حاضر در محفل درخواست می‌کنند تا آن‌ها هم شهید را تشییع کنند و برای دقایقی آن را بر دوش خود تشییع می‌کنند.

در طول مسیر تعداد زیادی از مردم با دیدن تابوت شهید از خودروهای خود پیاده شدند و ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهید، به همراه تشییع کنندگان شهید را مشایعت کردند.

همچنین تعدادی از جوانان نیز در طول مسیر به جمعیت مشایعت کننده پیوستند تا این شهید را تا دروازه‌های بهشت بدرقه کنند.

جوانان پایگاه مقاومت شهید افشاری مسجد حضرت رسول (ص) نیز با آذین بندی محله و بستن طاق نصرت در ابتدای خیابان شهید یوسفی‌نژاد مقدم سردار شهید داریوش باقری کاهکش از فرماندهان لشکر 7 ولی عصر (عج) در دوران دفاع مقدس را گرامی داشتند.

تعدادی از همسایه‌ها نیز که در اطراف خانه شهید باقری کاهکش زندگی می‌کردند برای استقبال از شهید خود از خانه‌ها بیرون آمدند و با اشک دیدگان به این لاله گلگون خوش آمد گفتند.

مشایعت کنندگان با شعارهای این گل پرپر از کجا آمده از سفر کرب و بلا آمده، پیکر شهید را همراه ملائک تا منزل شهید بدرقه کردند.

پیکر شهید باقری کاهکش به خانه می‌رسد و قرار است که خانواده شهید با عزیز خود پس از 24 سال گمنامی وداع کنند.

دود اسفند به هوا می‌رود و عطر صلوات در فضا می‌پیچید.

تابوت شهید بر دستان مردم تشییع می‌شود تا در منزل، خانواده تابوت را تحویل می‌گیرند و جمع خانوادگی می‌شود، به احترام شهید هیچ کس غیر از بستگان به درون خانه نمی‌آید.

زن‌ها دور مادر را گرفته‌اند و خواهران شهید با عزت و احترام به درون خانه می‌روند.

تابوت همچنان بر دستان اقوام و بستگان است تا به درون خانه می‌رود.

بستگان شهید به زبان محلی به او خوش آمد می‌گویند.

دود اسفند بیشتر می‌شود و با سلام و صلوات شهید باقری کاهکش میهمان خانه خود می‌شود. مسافر باغ بهشت پس از 24 سال به خانه بازگشته است.

اهل خانه به سر و روی مسافر از راه رسیده خود گل و گلاب می‌ریزند. مادر بالای تابوت می‌آید و خواهر‌ها هم همچنین. هر کسی حرف می‌زند. مادر خوش آمد می‌گوید به گلش. خواهر‌ها به مادر تبریک می‌گویند به خاطر داشتن چنین فرزندی.

پارچه سبز تبرک حرم ارباب مزین به نام اباعبدالله الحسین (ع) روی تابوت کشیده می‌شود و همه به دورش حلقه می‌زنند. مادر بی‌تاب می‌شود. اطراف او را می‌گیرند و آرامش می‌کنند.

24 سال انتظار چیز کمی نیست، نه یک روز، دو روز است یک عمر محسوب می‌شود. هر کسی درد دلی دارد و سرش را روی تابوت می‌گذارد و آرام آرام اشک می‌ریزد.

یکی از خواهرهای شهید حضرت «زینب کبری (س)» کبری را صدا می‌زند. دیگری «یا حسین یا حسین» می‌گوید. وداع برادر شهید، همه را یاد وداع امام حسین (ع) با حضرت عباس در کربلا می‌اندازد.

لحظه وداع فرا می‌رسد. کسی دوست ندارد از عزیز خود جدا شود. اما با نوای الله اکبر، تابوت شهید از زمین بلند می‌شود. همه اشک می‌ریزند و به دنبالش می‌روند و با فرزند خود خداحافظی می‌کنند.

تا امروز چهارشنبه پیکر او در کنار سردار سرلشکر شهید حاج علی هاشمی فرمانده قرارگاه سری نصرت و سپاه ششم امام جعفر صادق (ع) و همرزمانش سردار شهید مهدی نریمی مسئول مخابرات فرمانده قرارگاه سری نصرت و سپاه ششم امام جعفر صادق (ع) و سردار شهید حسن بهمنی فرمانده مخابرات قرارگاه تاکتیکی خاتم 4 و مسئول ارتباطات رادیویی مخابرات سپاه ششم امام جعفر صادق (ع) آرام بگیرد.

گفتنی است که صبح سه شنبه پیکر سردار شهید داریوش باقری کاهکش با حضور مردم آبادان و همرزمان آن شهید از مقابل بنیاد شهید انقلاب اسلامی آبادان تا مسجد امیرالمومنین تشییع شد.

پیکر این شهید آبادانی به دلیل اینکه خانواده‌اش در اهواز ساکن هستند در گلزار شهدای اهواز به خاک سپرده خواهد شد.

از زندگی شهید

سردار شهید داریوش باقری کاهکش در تاریخ دوازدهم خرداد ماه سال 1340 در آبادان چشم به جهان گشود و از فرماندهان لشکر هفت ولی عصر (عج) سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس به شمار می‌رود.

این شهید گرامی از همرزمان و نیروهای سردار سرلشکر شهید حاج علی هاشمی فرمانده قرارگاه سری نصرت و سپاه ششم امام جعفر صادق (ع) است که در تاریخ چهارم تیرماه سال 67 در جزیره مجنون به شهادت رسید.

شهید داریوش باقری کاهکش از فرماندهان سر‌شناس و فعال دوران هشت سال دفاع مقدس بود که در عملیات‌های زیادی شرکت کرد.

گزارش: حسین یزدی

 

انتهای پیام/2247/ب/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول