اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده مرکز آموزش دریایی تاکید کرد

قدرت دریایی منطقه در دست رزمندگان ایران

خبرگزاری فارس: فرمانده مرکز آموزش دریایی سیرجان گفت: قدرت دریایی در منطقه خاورمیانه به دست جان برکفان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

قدرت دریایی منطقه در دست رزمندگان ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان،‌ امیرهادی بیات صبح امروز در آیین بزرگداشت روز نیروی دریایی و تجلیل از خانواده شهدای دریایی و کارکنان نمونه در محل پایگاه دریایی سیرجان، اظهار داشت: اقتدار نیروی دریایی در اطاعت از فرماندهی کل قوا و مقام ولایت و رهبری است.

وی افزود: این اقتدار از ابتدای جنگ با منهدم کردن نیروی دریایی عراق برخلاف تمام اطلاعات منطقه‌ای که تمام کشورها به رژیم بعث عراق می‌دادند به ثبت رسید تا اینکه امروز به عنوان یک نیروی راهبردی نام گرفت که می‌تواند در تمام آب‌های آزاد جهان به دفاع از حفظ و حراست منافع نظام اسلامی و ملت ایران بپردازد.

بیات خاطرنشان کرد: امروز افتخار سپیدجامگان ارتش جمهوری اسلامی ایران همانند سایر نیروهای مسلح پاسداری از حریم امنیت و تمامیت ارضی است.

وی با تبریک هفته بسیج به ملت ایران و بسیجیان ابراز داشت: در حالی که جهان استکبار علیه نظام اسلامی در دوران دفاع مقدس و پس از آن ایستاد و نتوانست و نمی‌تواند اهداف شوم خود را اجرا کند، حضور تمام قشرها به عنوان رکن نظام اسلامی و سرباز آماده نظامی در تمام صحنه‌ها است و این حضور در سایه ولایت و رهبری تداوم می‌یابد.

بیات به تشریح نام‌گذاری روز هفتم آذر ماه با عنوان روز نیروی دریایی پرداخت و تصریح کرد: با عملیات مروارید که نیروی دریایی موفق شد پایانه‌های نفتی البکر و الامیه را منهدم کند که مرکز صدور نفت عراق از خلیج فارس بودند و نیروی دریایی عراق را با وجود پشتیبانی و اطلاعاتی تمام کشورهای منطقه منهدم کند.

وی بیان کرد: در سپیده دم هفتم آذر 59 دشمن بعثی برای جبران شکست خود در یک مصاف نابرابر ناوچه پیکان را که توانست در این عملیات کشتی‌ها و هواپیماهای عراقی را از صحنه خارج کند، مورد اصابت چند موشک دشمن قرار گرفت.

بیات افزود: این ناوچه با کارکنان شجاع خود در دل آب‌های گرم و نیلگون خلیج همیشه فارس جای گرفت و صفحه زرین دیگری بر تاریخ نیروی دریایی ایران افزوده شد که حضرت امام خمینی (ره) با توجه به این دلاورمردی جان برکفان نیروی دریایی ارتش روز هفتم آذر ماه را روز نیروی دریایی نام گذاشت.

وی ابراز داشت: اقتدار ما امروز به گونه‌ای است که حضور ما در دریای آزاد و بین‌المللی برای حفظ منافع ملت ایران است و در بیش از 3 هزار کیلومتر مربع در شمال تنگه هرمز به بازرسی از کشتی‌ها و شناورهای مشکوک می‌پردازیم و قدرت دریا در منطقه به دست جان برکفان نیروی دریایی ارتش ایران است.

انتهای پیام/80015/ی/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول