اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه:

تجربه دیده‌بانی دفاع‌ مقدس برای رصد جنگ نرم ضروری است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه گفت: دیده‌بانی تنها در جنگ سخت خلاصه نمی‌شود بلکه امروزه نیز می‌توان از تجربه این دیده‌بانی‌ها برای رصد جنگ نرم با دشمن استفاده کرد.

تجربه دیده‌بانی دفاع‌ مقدس برای رصد جنگ نرم ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سردار محمد علی آسودی دوشنبه‌شب در مراسم نقد کتاب «آخرین ستاره» در تالار فرشچیان اصفهان اظهار کرد: اهمیت اهل قلم بر کسی پوشیده نیست و خداوند نیز در قرآن کریم جایگاه ویژه‌ای برای قلم و نوشتن قائل شده و از همین رو یکی از سوره‌های قرآن با قسم به قلم آغاز می‌شود که در اصل منظور صاحب قلم است.

وی افزود: افرادی که در دوران جنگ وقایع را ثبت می‌کردند منبع خوبی برای بیان خاطرات و تاریخ دفاع مقدس هستند.

معاون فرهنگی و تبلیغات سپاه با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس نوشتن وقایع متداول نبود، افزود: من در دوران جنگ 140 دفترچه از جلسات مسئولان سپاه و وقایع جنگ نوشتم که آن زمان لزوم آن محسوس نبود و این نگارش دقیق برای برخی افراد نیز تعجب‌برانگیز بود اما هم‌اکنون به عنوان یک مستند می‌توان از آن در جاهای مختلف استفاده کرد.

وی افزود: خاطرات و دست‌نوشته‌‌های دفاع مقدس بسیار تازه و بکر است و صداقت در آنها موج می‌زند که این مسئله را در دست‌نوشته‌های شهید کهتری به خوبی می‌بینیم.

آسودی تاکید کرد: پس از جمع آوری این خاطرات باید بر اساس آن رمان‌ها و داستان‌های حماسی نوشته و از این حماسه‌ها فیلم ساخته شود.

وی با اشاره به اینکه پس از جنگ جهانی اول و دوم، کتاب‌های بسیاری در مورد این وقایع نوشته شد، تصریح کرد: اگر به کتاب جنگ و صلح تولستوی بنگریم متوجه می‌شویم که آنها شکست را در کتاب‌های خود به پیروزی بدل کرده‌اند و در حالی که حماسه‌ای نداشتند آن را در کتاب‌های خود آفریدند.

سردار آسودی اظهار کرد: تاریخ دفاع مقدس ما سرشار از پیروزی و حماسه است و لازم است به شکل جدی‌تر آن را در رمان‌ها و فیلم‌هایمان دنبال کنیم.

وی تصریح کرد: دیده‌بانی تنها در جنگ سخت خلاصه نمی‌شود بلکه امروزه نیز می‌توان از تجربه این دیده‌بانی‌ها برای رصد جنگ نرم با دشمن استفاده کرد.

معاون فرهنگی و تبلیغات کل سپاه با اشاره به اینکه سپاه پاسداران تکلیف‌گراست، تصریح کرد: در زمان جنگ سپاه در برابر دشمنان اسلحه به دست گرفت و امروز نیز با شناخت وظیفه خود سلاح قلم به دست گرفته است.

وی ادامه داد: اکنون بیش از 2 هزار و 600 اهل قلم پاسدار در جبهه جنگ نرم آثار زیبایی در 12 موضوع به رشته تحریر درآورده‌اند که امیدواریم این روند به شکل جدی‌تری دنبال شود.

انتهای پیام/2301/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول