اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست بنیاد ملی نخبگان کرمان خبر داد

ارائه 250 طرح به جشنواره اختراعات کویر

خبرگزاری فارس: سرپرست بنیاد ملی نخبگان استان کرمان گفت: 250 طرح در مرحله نهایی جشنواره اختراعات کویر در کرمان ثبت شد و مورد داوری قرار گرفت.

ارائه 250 طرح به جشنواره اختراعات کویر

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، فرشید کی‌نیا پیش از ظهر امروز در آیین آغاز به کار جشنواره منطقه‌ای اختراعات کویر و نمایشگاه فناوری و دستاوردهای پژوهشی استان کرمان در محل هتل پارس اظهار داشت: بنیاد ملی نخبگان با فرمان رهبری فعالیت خود را آغاز کرد.

وی بیان کرد: ارائه تسهیلات به نخبگان برای ادامه تحصیل و برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها از اهداف اصلی بنیاد نخبگان به شمار می‌آید.

کی‌نیا با اشاره به اینکه بنیاد ملی نخبگان سالانه هشت جشنواره را در مناطق مختلف کشور برگزار می‌کند، ابراز داشت: این جشنواره‌ها با توجه به تاکیدات رهبری بر تجاری‌سازی نوآوری‌ها و اختراعات فرزندان ایران برگزار می‌شود و در شناسایی، جذب و هدایت استعدادهای برتر نقش دارند.

وی از ثبت 300 اختراع در سامانه جشنواره منطقه‌ای اختراعات کویر در کرمان خبر داد و افزود: از این تعداد 250 طرح در مرحله نهایی ثبت شد و مورد داوری قرار گرفت.

کی‌نیا بیان کرد: 88 طرح در جشنواره منطقه‌ای اختراعات کویر برگزیده شد که در نمایشگاه فناوری و دستاوردهای پژوهشی استان کرمان به نمایش گذاشته شده است.

وی تصریح کرد: طرح‌های ارائه شده به جشنواره منطقه‌ای اختراعات کویر در کرمان دارای نوآوری و اصالت مناسبی بودند که مورد تایید داوران نیز قرار گرفت.

کی‌نیا با اشاره به اینکه 50 درصد از طرح‌های ارائه شده به جشنواره منطقه‌ای اختراعات کویر از سوی مخترعان دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکترا است، خاطرنشان کرد: استقبال مخترعان تحصیلکرده از این جشنواره نشان می‌دهد که توسعه نوآوری در بین دانشگاهیان در حال رشد است.

وی گفت: 50 درصد از طرح‌های ارائه شده به جشنواره منطقه‌ای اختراعات کویر از سوی مخترعان کرمان، 20 درصد از مخترعان یزد و بقیه مربوط به استان سیستان و بلوچستان و سایر استان‌ها است.

کی‌نیا افزود: نمایشگاه فناوری و دستاوردهای پژوهشی استان کرمان شامل جشنواره منطقه‌ای اختراعات کویر، بخش تجاری‌سازی و دستاوردهای پژوهشی استان کرمان طی سال گذشته است.

وی تجاری‌سازی را حلقه مفقوده بین دانشگاه و صنعت خواند و گفت: صحبت‌های بسیاری در این زمینه می‌شود، اما هنوز راه حلی برای این حلقه مفقوده پیدا نشده است.

کی‌نیا با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره‌ها می‌تواند یکی از راه حل‌ها برای یافتن حلقه مفقوده بین دانشگاه و صنعت باشد، بیان کرد: تعداد مقالات بسیاری که از استادان ایرانی در جهان منتشر می‌شود بیانگر این امر است که ما در زمینه تئوری و نظریه کمبودی نداریم.

سرپرست بنیاد ملی نخبگان استان کرمان تصریح کرد: صنایع و دستگاه‌های اجرایی مشکلاتی دارند که باید راه‌حل‌های علمی برای آن ارائه شود و ما چند هزار طرح مورد نیاز صنایع و نهادها را استخراج و برای استادان دانشگاه ارسال کردیم که فقط برای سه طرح جواب گرفتیم.

کی‌نیا با بیان اینکه پژوهش‌ها برای رفع مشکلات صنعتی ناچیز است، گفت: باید در این زمینه فرهنگسازی صورت گیرد تا حلقه علم تا عمل کامل شود.

وی تصریح کرد: نوآوری، اختراع و اکتشاف پژوهشگران و مخترعان جوان در قالب نمایشگاه‌ها به مردم و دستگاه‌ها نشان داده می‌شود.

کی‌نیا خاطرنشان کرد: طرح‌های برگزیده جشنواره منطقه‌ای اختراعات کویر رها نمی‌شوند، بلکه این طرح‌ها به مرکز رشد در کرمان معرفی می‌شوند.

وی شرکت‌های دانش‌بنیان را پایه اقتصاد مقاومتی برشمرد و افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان شکل نمی‌گیرند، مگر اینکه دانشگاهیان پای کار بیایند.

انتهای پیام/80019/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول