اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گلایه دانشجوی مخترع گنبدی از عدم حمایت مسئولان:

فروش ماشین شخصی برای ساخت اختراع نخست / محرومیت از حضور در 7 نشست خارجی

خبرگزاری فارس: دانشجوی مخترع و پژوهشگر گنبدی که عزمی جزم برای پیشرفت دارد از عدم حمایت مسئولان گلایه می‌کند و می‌گوید: برای ساخت اختراع اولم بالغ بر 6 میلیون تومان هزینه کردم که این هزینه از محل فروش خودروی شخصی‎ام بود.

فروش ماشین شخصی برای ساخت اختراع نخست / محرومیت از حضور در 7 نشست خارجی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عبدالرحیم دلشاد دانشجوی ترم چهارم مدیریت کسب و کار از دانشگاه علمی وکاربردی شماره دو گنبدکاووس که به عنوان دانشجوی نمونه کشوری انتخاب شد در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گرگان ضمن معرفی خود اظهار داشت: بنده متولد سال 1351 از شهرستان گنبدکاووس هستم و از بهمن‌ماه سال 1389 وارد دانشگاه علمی وکاربردی شده و در همان سال به عنوان کارگر نمونه کشوری و پژوهشگر برگزیده استان انتخاب شدم.

وی ادامه داد: اصلی‎ترین دلیل انتخابم به عنوان دانشجوی برگزیده، پژوهش‎ها و اختراعاتی است که انجام داده‌ام، به طوری که در حال حاضر 31 اختراع را به ثبت رساندم که دو اختراع در مرحله تولید و عرضه به بازار قرار دارد و 13 اختراع دیگر به عنوان اختراعاتی که می‎تواند ارزش کاربردی داشته باشد، در دست مطالعه قرار دارد تا در آینده نزدیک با حمایت مسئولان و صاحبان صنایع به مرحله تولید انبوه برسد و علاوه بر عرضه در بازارهای داخلی به خارج هم صادر و درآمد ارزی به همراه داشته باشد.

* فروش ماشین شخصی برای ساخت اختراع اول/مسئولان هیچ حمایتی نکردند

این دانشجوی نمونه گلستانی خاطرنشان کرد: برای ساخت اختراع اولم که دستگاه انتقال بیمار از یک تخت به تخت دیگر است بالغ بر 6 میلیون تومان هزینه کردم که این هزینه از محل فروش خودروی شخصی‎ام بود و مسئولان هیچ‎گونه حمایتی از من نداشتند و حتی وعده وامی که به منظور پیگیری اختراعات و پژوهش‎هایم از سوی نهاد ریاست جمهوری داده شده، بعد از گذشت یک سال و شش‌ماه هنوز عملی نشده است.

دلشاد تصریح کرد: دستگاه انتقال بیمار را به بیمارستان شهید مطهری گنبدکاووس هدیه دادم و برای اینکه این دستگاه را به تولید انبوه برسانم، کارشناسانی را از تهران با هزینه شخصی به استان آورده و در حال حاضر هم این دستگاه‎ها را با هزینه شخصی برای بررسی نهایی به تهران انتقال داده‎ام.

وی عنوان کرد: بی‎توجهی به مخترعان موجب می‎شود، علاقه‎مندی‎های پژوهشگران و مخترعان به ویژه جوانان نسبت به فعالیت‎های علمی، پژوهشی کمتر و در نهایت اقتصاد جامعه آسیب ببیند.

* به علت نداشتن پول از شرکت در 7 نشست علمی خارج محروم شدم

دانشجوی نمونه گنبدی بیان داشت: هفت دعوت‎نامه از کشورهای دیگر در اختیار دارم که برای شرکت در همایش‎ها و نشست‎های علمی از من دعوت شده، اما به خاطر بالا بودن هزینه‎های رفت و برگشت، قادر به حضور در این سمینارهای علمی نشده‌ام.

* تعصب به کشور و ارزش‎های اسلامی‎ باعث شد حاضر به همکاری با کشورهای بیگانه نشوم

دلشاد یادآور شد: شرکت‎هایی هستند که در خارج از کشور علاقه‎مند به همکاری و حمایت از طرح‎هایی که در دست اجرا دارم، هستند که عرق ملی، تعصب به کشور و پایبند بودن به ارزش‎های اسلامی و ایرانی به هیچ وجه اجازه نمی‎دهد در خارج از کشور فعالیت کنم.

گفتنی است تخصص اصلی این دانشجوی نمونه گلستانی مکانیکی است و بسیاری از فعالیت‎هایی که انجام می‎دهد، مرتبط با شغلی که دارد بوده و در حال حاضر هم با چند شرکت بزرگ در استان‎های تهران، گلستان، سمنان و اصفهان در حال همکاری است.

انتهای پیام/2307/ذ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول