اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در جهان

دستگاه شارژر دستی تلفن همراه در ایران اختراع شد/ اختراع بوق بی‌صدا ثبت می‌شود

خبرگزاری فارس: برای نخستین بار در جهان، دستگاه شارژر دستی تلفن همراه توسط یک جوان قزوینی در کشور اختراع شد.

دستگاه شارژر دستی تلفن همراه در ایران اختراع شد/ اختراع بوق بی‌صدا ثبت می‌شود

مخترع دستگاه شارژر دستی در حاشیه برگزاری نخستین جشنواره علمی جهادگران شمال کشور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اختراع دستگاه شارژر دستی تلفن همراه به شماره اظهارنامه 391504000307120، با بیان اینکه این دستگاه دارای یک آرمیچر برای تولید برق با استفاده از انرژی ماهیچه‌ای به انرژی الکتریکی است، اظهار کرد: این دستگاه با کمک یک هندل به صورت مکانیکی پنج ولت برق تولید می‌کند و برای شارژ باطری‌های تلفن همراه مناسب است.

ناصر نوروزی با بیان اینکه این دستگاه دارای یک باطری ذخیره برق است، افزود: دستگاه با استفاده از یک یکسو کننده شارژ لازم را برای پر کردن کامل یک باطری در خود ذخیره می‌کند.

وی درباره دیگر ویژگی‌های دستگاه مذکور تصریح کرد: وجود یک ورودی برق شهری روی دستگاه در مکان‌هایی که برق شهری وجود دارد امکان استفاده از یک سیم شارژر به برق شهری را ممکن می‌کند.

این مخترع قزوینی وجود دو عدد لامپ ال‌ای‌دی با نور‌دهی بالا را از دیگر ویژگی‌های این دستگاه خواند و ادامه داد: دستگاه با داشتن چند سوکت دارای قابلیت استفاده برای انواع گوشی‌های تلفن همراه است.

وی به وجود یک هندل جانبی برای تبدیل انرژی ماهیچه‌ای به انرژی الکتریکی در دستگاه اشاره کرد و گفت: دارا بودن دستگاه 200 گرم وزن، 11.5 سانتی‌متر طول، 5.5 سانتی‌متر عرض و قابلیت حمل آسان از دیگر ویژگی‌های این دستگاه است.

نوروزی تصریح کرد: با کمی دقت و تغییر در این دستگاه می‌توان آن را برای شارژ بی‌سیم‌های نظامی نیز استفاده کرد که از جمله طرح‌های تحقیقاتی‌ام در آینده نزدیک است.

وی خاطرنشان کرد: در صورت تجاری‌سازی محصول، قیمت آن حدود 10 تا 12 هزار تومان قابل پیش‌بینی است.

به گزارش فارس، اختراع دستگاه نظارت دقیق و خودکار بر سرعت و سبقت غیرمجاز اتومبیل‌ها در بزرگراه‌ها نخستین اختراع این مخترع جوان بوده و اکنون در حال ثبت اختراع دیگری با نام «بوق بی‌صدا» با قابلیت شنود در کابین راننده است که این اختراع موجب کاهش چشمگیر آلودگی صوتی و عدم شنود برای عابران پیاده می‌شود.

ناصر نوروزی فارغ‌التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی تولیدات از قزوین بوده و بارها از طرف نمایشگاه‌های سن پترزبورگ و ارشمیدس روسیه دعوت شده است.

انتهای پیام/ 84002/ز/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول