اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کرمان صورت گرفت

اختراع دستگاه ضدسرمازدگی باغ‌ها توسط 2 دانشجو

خبرگزاری فارس: حسان و پیمان عارفی از دانشجویان استان کرمان موفق به اختراع دستگاه ضدسرمازدگی باغات و مزارع برای نخستین بار در جهان شدند.

اختراع دستگاه ضدسرمازدگی باغ‌ها توسط 2 دانشجو

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، دو برادر کرمانی به نام‌های حسان و پیمان عارفی از دانشجویان استان کرمان دستگاه ضد سرمازدگی باغ‌ها و مزارع را اختراع کردند.

حسان عارفی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: این دستگاه در زمین‌های کشاورزی نصب می‌شود و با کنترل تغییرات جوی اجازه نمی‌دهد، سرمازدگی ایجاد شود.

وی افزود: تمام اتوماتیک بودن از ویژگی منحصر به‌ فرد این دستگاه است که احتیاج به رسیدگی روزانه و سوخت ندارد و به صورت اتوماتیک نیز از سرمازدگی جلوگیری می‌کند.

عارفی با بیان اینکه همچنین این دستگاه آلودگی زیست محیطی را ایجاد نمی‌کند، خاطرنشان کرد: دستگاه ضد سرمازدگی باغات و مزارع برای نخستین بار در دنیا طراحی و ساخته شده است.

این جوان مخترع ابراز داشت: با توجه به وجود باغات فراوان پسته و مرکبات در استان کرمان این دستگاه می‌تواند در این خطه بسیار کاربرد داشته باشد.

عارفی گفت: این دستگاه با هزینه بسیار کمی ساخته شد و تولید آن توجیه اقتصادی دارد.

وی افزود: بر حسب شرایط محیطی می‌توان تنظیمات دستگاه را تغییر داد تا این دستگاه بر اساس شرایط آب و هوایی بتواند به صورت اتوماتیک تغییرات جوی را کنترل کند.

عارفی ابراز داشت: دستگاه ضد سرمازدگی باغ‌ها و مزارع در ایران ثبت اختراع شده است.

وی بر حمایت مسئولان از پژوهشگران و مخترعان تأکید کرد و بیان داشت: همچنین در آبان ماه سال جاری و در مسابقات جهانی اختراعات آلمان موفق به دیپلم افتخار در این مسابقات شدم.

به گزارش فارس، حسان عارفی دانشجوی رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان و پیمان عارفی دانشجوی رشته عمران دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان هستند.

انتهای پیام/2446/ی/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول