اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی بنیاد ملی نخبگان خبر داد

تصویب 250 اختراع در قالب جشنواره‌های منطقه‌ای

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و امور نخبگان بنیاد ملی نخبگان از انتخاب 370 طرح در جشنواره‌های استانی و تصویب 250 طرح در جشنواره‌های منطقه‌ای خبر داد.

تصویب 250 اختراع در قالب جشنواره‌های منطقه‌ای

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سید حسن حسینی در آیین گشایش ششمین جشنواره منطقه‌ای نوآوری و شکوفایی کوهرنگ که پیش از ظهر امروز در مجتمع فرهنگی امام خمینی(ره) قم برگزار شد با بیان اینکه قم یکی از استان‌های فعال در زمینه پرداختن به مسائل نخبگان، مخترعان و مکتشفان است، ابراز کرد: بخش مهمی از برنامه‌ریزی‌های نرم‌افزاری و فرهنگی در این خصوص در قم صورت می‌گیرد.

وی افزود: در آیین‌نامه بنیاد ملی نخبگان، مخترعان و مکتشفان جزو گروه‌های نخبه‌ای هستند که باید مورد حمایت قرار گیرند به همین دلیل تاکنون از میان حدود 10 هزار اختراع و ثبت‌نام اولیه یک‌هزار و 663 اثر پذیرش شده و از سطح سه بنیاد ملی نخبگان استفاده کرده‌اند.

معاون فرهنگی و امور نخبگان بنیاد ملی نخبگان از انتخاب 370 طرح در جشنواره‌های استانی و تصویب 250 طرح در جشنواره‌های منطقه‌ای خبر داد و گفت: بسترسازی و ظرفیت‌های خوبی هم‌اکنون در استان‌ها برای نخبگان و مخترعان وجود دارد.

 

پذیرش 588 طرح در سامانه غیرحضوری بنیاد ملی نخبگان

وی ادامه داد: سامانه غیرحضوری بنیاد ملی نخبگان پذیرای 588 طرح برگزیده بوده است اما در مجموع بیش از 65 درصد مخترعان تمایل دارند در جشنواره‌های حضوری شرکت کنند زیرا تعامل خوبی میان داوران و مخترعان صورت می‌گیرد و هر دو طیف از آن بهره می‌برند.

حسینی با تاکید بر توانمندسازی و ارائه راهکارهای عملی به مخترعان در جشنواره‌های نوآوری و شکوفایی تصریح کرد: توضیحاتی که مخترعان می‌توانند به صورت حضوری در خصوص آثار خود ارائه دهند فراتر از مطالبی است که امکان ارائه آن را به صورت غیر حضوری دارند.

معاون فرهنگی و امور نخبگان بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه 24 درصد افراد در جشنواره سال گذشته موفق به اخذ پذیرش سطح سه بنیاد ملی نخبگان شده‌اند، گفت: در سال جاری شاهد رشد 3.5 درصدی در این زمینه بوده‌ایم که این امر نشان‌دهنده تأثیر خوب جشنواره‌ها بوده است.

 

قابلیت تجاری‌سازی اختراعات مورد توجه مخترعان قرار گیرد

وی اضافه کرد: جدید بودن و نوآورانه بودن اختراعات و برطرف کردن نیازهای داخلی جزو امتیازاتی است که داوران به اختراعات می‌دهند ضمن اینکه قابلیت به کارگیری آثار در صنعت و نیز فراگیری و ورود به بازار یعنی تجاری‌سازی محصول هم از جمله عوامل تأثیرگذار در کسب رتبه برتر توسط اختراعات هستند.

حسینی با اشاره به امکاناتی که بنیاد ملی نخبگان به منظور تجاری‌سازی اختراعات فراهم کرده است، بیان داشت: مخترعان می‌توانند از طریق این بنیاد و نیز ارتباط با پارک‌های علم و فناوری با صاحبان صنایع آشنا شده و علاوه بر اطلاع از نیازهای صنایع داخلی، پژوهش‌های خود را در راستای برطرف کردن آن‌ها به کار گیرند.

انتهای پیام/78004/و/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول