اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پژوهشگر نمونه گلستانی:

حامیان مالی به تجاری‎سازی اختراعات کمک کنند

خبرگزاری فارس: مخترع و پژوهشگر نمونه گلستانی گفت: حامیان مالی به تجاری‎سازی اختراعات در استان کمک کنند.

حامیان مالی به تجاری‎سازی اختراعات کمک کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، بهاره شعبان‎پور بعد از ظهر امروز در مراسم معرفی پژوهشگران نمونه استان در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: تا به حال در زمینه‎های مختلفی کار پژوهشی کرده‎ام و معتقد هستم پژوهش مسیری است که می‎تواند سرچشمه علوم جدیدی باشد به شرطی که در مسیر توسعه و برطرف کردن نیازهای مردمی قرار گیرد.

دو سال برای اختراع خود وقت صرف کردیم

وی که پژوهشگر برتر شبکه زنان دانشمند جهان اسلام نیز است در مورد اختراع خود تصریح کرد: برای اختراع بهینه‎سازی و تعیین فرمولاسیون سوسیس ماهی با همکاری کاوه رحمانی‎فرح دیگر پژوهشگر استان نزدیک به دو سال وقت صرف کردیم.

شعبان‎پور با بیان اینکه در مدت این دو سال به صورت شبانه‎روز در مورد این پروژه کار کردیم بیان داشت: جرقه این کار از موقع دانشجویی و ارائه پایان‎نامه کارشناسی ارشد من که با همین موضوع بوده شروع شد و ما تصمیم گرفتیم برای تنوع غذایی مردم این غذا و اختراع جدید را وارد سبد غذایی خانوارها و بازار کنیم.

پژوهشگران نمونه استان تاکید کرد: در همین راستا کارهای زیادی روی فرمولاسیون سوسیس ماهی در آزمایشگاه صورت گرفت تا اینکه نهایتاً به یک فرمول بهینه دست یافتیم و توانستیم آن را ثبت و هم‌اکنون مراحل پایانی آن را می‎گذرایم.

هیچ یک از این مشکلات نتوانست در اراده ما خللی ایجاد کند

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با بیان اینکه معمولاً در مراحل پژوهش و کشف اختراع مشقت‎ها و دشواری‎های فراوانی وجود دارد اذعان داشت: ما به لحاظ هماهنگی‎های بین ادارات، نهادها و پشتیبانی تکنولوژیکی به مسائل و مشکلاتی برخوردیم ولی هیچ یک از این مشکلات نتوانست در اراده ما خللی ایجاد کند.

وی ادامه داد: مسئله مهمی که اینجا وجود دارد این است که اختراعی که ثبت می‎شود نیاز به مرحله تجاری‎سازی و تولید انبوه برای ورود به بازار عرضه دارد که داشتن حامی و اسپانسر از ضروریات این موفقیت است.

شعبان‌پور عنوان کرد: خوشبختانه شنیدم در خصوص اختراعات، مرکز رشد دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان حمایت‎هایی را برای محققان و پژوهشگران فراهم می‎کند که امیدوارم این حمایت‎ها ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به اهمیت پژوهش برای رشد و توسعه کشور تاکید کرد: پژوهش الگویی موفق برای جستجوی علم است که می‎توان با سرمایه‎گذاری در این بخش به اطلاعات و یافته‎های جدیدی دست یافت.

از تحریم‎‌ها برای ترقی و پیشرفت کشور استفاده کنیم

مخترع و پژوهشگر نمونه گلستانی با بیان اینکه می‎توان دستاوردهای پژوهشی را برای توسعه و اعتلای کشور به کار گرفت گفت: هم‌اکنون که از سوی دشمنان قسم‌خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی در شرایط تحریم‎ ناجوانمردانه قرار داریم اندیشه‎ها و تراوشات ذهنی نخبگان ما می‎تواند این تهدید را به فرصتی برای ترقی و پیشرفت کشور تبدیل کند.

انتهای پیام/2307/ق/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول