اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به‌دنبال بارندگی‌های اخیر سیستان‌وبلوچستان

کشت محصولات دیم سورگم ماش افزایش یافت

خبرگزاری فارس: مدیر جهادکشاورزی شهرستان چابهار گفت: به‌دنبال بارندگی‌های اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان، کشت محصولات دیمی منطقه به‌ویژه سورگم و ماش نسبت به سال قبل دو برابر شد.

کشت محصولات دیم سورگم ماش افزایش یافت

دادرحمن بامری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چابهار اظهار داشت: شهرستان چابهار با دارا بودن شرایط آب و هوایی گرم و مرطوب و همچنین داشتن اراضی وسیع، مناسب برای امر کشاورزی است.

وی افزود: توسعه کشت آبی در این منطقه به طور مستقیم و غیر مستقیم به بارندگی‌ها وابسته است که به دنبال بارش‌‌های اخیر و جاری شدن آب در مسیر رودخانه فصلی موجب خوشحالی کشاورزان و بهره‌برداران بخش کشاورزی منطقه شده است.

مدیر جهادکشاورزی چابهار با بیان اینکه کشت دیم 50 هزار هکتار از اراضی منطقه توسط بندسارها و از طریق آب باران صورت می‌گیرد بیان داشت: در پی بارندگی‌های اخیر در جنوب استان، تمامی بندسارها پر آب شده است.

بامری ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود کشت محصولات دیمی منطقه که عمدتاً سورگم و ماش است نسبت به سال زراعی گذشته، دو برابر و بالغ بر 20 هزار هکتار افزایش یابد.

وی گفت: در این راستا با افزایش کشت محصولات زراعی به‌ویژه محصولات دیم منطقه، زمینه اشتغال‌زایی مستقیم برای 2 هزار نفر فراهم می‌شود.

انتهای پیام/75002/خ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول