اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم شهرستان‌های فیروزآباد، قیروکارزین و فراشبند مطرح کرد

حل 30 درصد مشکل اشتغال منطقه با تقویت کشاورزی

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شهرستان‌های فیروزآباد، قیروکارزین و فراشبند در مجلس شورای اسلامی گفت: با تقویت بخش کشاورزی بیش از 30 درصد اشتغال این منطقه قابل حل می‌شود.

حل 30 درصد مشکل اشتغال منطقه با تقویت کشاورزی

نادر فریدونی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فیروزآباد اظهار داشت: شهرستان فیروزآباد علاوه بر قدمت بیش از 2 هزار ساله و داشتن سابقه پایتخت ساسانیان و جاذبه‌های گردشگری، ظرفیت‌های مختلف دیگری دارد که از جمله آن‌ها نیروی انسانی کارآمد است.

وی افزود: ظرفیت‌های طبیعی مانند معادن سنگ، نمک، سرب، جنگل و منابع کشاورزی از جمله زمینه‌های لازم برای ایجاد مراکز صنعتی است که باید توسط مردم، طرح‌هایی در این زمینه به مسئولان مربوطه ارائه شود.

نماینده مردم شهرستان‌های فیروزآباد، قیروکارزین و فراشبند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این منطقه با وجود سدهای آبی تنگاب، هایقر و سلمان فارسی با بهره‌گیری مناسب از این ظرفیت‌ها می‌توان حوزه‌های صنعتی را ایجاد کرد.

فریدونی اضافه کرد: با تقویت اصولی کشاورزی می‌توان زمینه را برای اشتغال بیش از 30 درصد مردم این منطقه فراهم کرد و در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی با تبلیغات و استفاده از توانمندی‌ها شاهد ورود سرمایه‌ها به این شهرستان بود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی پتروشیمی و ایجاد صنایع تبدیلی در کشور، می‌توان قدم‌های بزرگی را در راستای ایجاد اشتغال برداشت.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اقدامات رفاهی صورت گرفته چند ماه اخیر در فیروزآباد ابراز داشت: مراکز خدمات رفاهی مناسبی در این شهرستان ایجاد شده و در آینده‌ای نزدیک با راه‌اندازی مراکز قوی‌تر و وسیع‌تری این روند ادامه می‌یابد که به‌حتم در راستای ایجاد اشتغال و جذب گردشگر کمک بسیاری را می‌کند.

فریدونی با اشاره به متوقف شدن عملیات اجرایی پروژه پتروشیمی فیروزآباد متذکر شد: از پتروشیمی فیروزآباد تنها نام آن مطرح بود و منابع و جایگاه مالی و اقتصادی آن را پیش‌بینی نکرده بودند.

این مسئول گفت: در جلسات مختلفی که به اتفاق نمایندگان مردم جهرم، فسا، داراب و فیروزآباد در مجلس شورای اسلامی و مجمع نمایندگان فارس، استاندار این استان، معاون رئیس جمهور و وزیر نفت صورت گرفت مقرر شد با رفع موانع و مشکلات مالی از ابتدای سال 92 عملیات اجرایی چهار پتروشیمی در استان فارس آغاز شود.

انتهای پیام/2448/ن/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول