اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر بنیاد مسکن بیرجند خبر داد

وجود 12 هزار واحد مسکونی نامقاوم در بیرجند

خبرگزاری فارس: مدیربنیاد مسکن شهرستان بیرجند از وجود 12 هزار واحد نامقاوم در سطح شهرستان بیرجند خبر داد و گفت: تسریع در پرداخت تسهیلات مقاوم‌سازی ضروری است.

وجود 12 هزار واحد مسکونی نامقاوم در بیرجند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، ابراهیم فلاح ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان بیرجند اظهار کرد: از 12 هزار واحد نامقاوم شهرستان 40 درصد مقاوم‌سازی شده و 60 درصد باقی مانده است.

وی با اشاره به زلزله اخیر زهان افزود: در این زلزله 312 واحد مسکونی در 10 روستا خسارت دیده است.

مدیربنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیرجند تصریح کرد: از این تعداد 55 واحد بین 60 تا 100 درصد، 93 واحد بین 30 تا 60 درصد و 164 واحد زیر 30 درصد خسارت دیده است.

فلاح ادامه داد: در مجموع این 10 روستا تعداد یک‌هزار و 184 واحد فاقد استحکام لازم در برابر حوادث است که این مهم تهدیدی جدی برای روستاییان است.

وی از تشکیل 55 پرونده تسهیلات برای روستاهای پدمرود، اوجان و فورجان شهرستان بیرجند خبر داد و اضافه کرد: 30 واحد متقاضی آواربرداری در روستای پدمرود نیز شناسایی شده و از این تعداد 21 واحد کار آواربرداری آن آغاز شده است.

*تهیه 9 طرح هادی در روستاهای بیرجند

مدیربنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیرجند با بیان اینکه 9 طرح هادی با اعتباری بالغ بر 780 میلیون ریال در روستاهای بین 20 تا 50 خانوار شهرستان بیرجند تهیه شده است، گفت: امسال نیز تهیه طرح هادی 15 روستا در دست اقدام است.

فلاح اظهار کرد: در 42 روستای شهرستان بیرجند طرح هادی در سال گذشته اجرا شده و 17 روستا نیز در سال جاری در دست اقدام است.

وی با اشاره به واگذاری یک‌هزار و شش قطعه زمین در 29 روستا به متقاضیان در سال گذشته تصریح کرد: در 9 ماهه نخست امسال نیز 481 قطعه زمین در 12 روستا تحویل متقاضیان شده است.

انتهای پیام/69002/ع/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول