اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

قناعت‌پیشگی از سبک‌های مهم زندگی دینی است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری: یکی از مهم‌ترین سبک‌های زندگی دینی قناعت‌پیشگی است.

قناعت‌پیشگی از سبک‌های مهم زندگی دینی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد که در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، با سفارش نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: تقوا جهت‌دهنده زندگی است و راه و مسیر سعادت و رستگاری را به روشنی به افراد نشان می‎دهد.

وی با اشاره به آیات سوره مبارکه قیامت، بر ضرورت تبیین فلسفه معاد و قیامت تاکید کرد و گفت: تبیین معاد و عالم پس از مرگ از اهمیت بالایی برخوردار است و مومنان باید همواره فکر و ذهن خود را به این مسئله مهم توجه بدارند.

نکونام اذعان داشت: اگر اعتقاد به معاد در دل‌ها نهادینه شود، بهتر می‎توان در مسیر الهی گام برداشت و انجام وظیفه کرد.

امام جمعه شهرکرد در ادامه بر ضرورت تحقق منویات مقام معظم رهبری در عرصه‌ها و حوزه‌های مختلف تاکید کرد و افزود: ارائه یک سبک زندگی دینی و اجرای آن در جامعه یکی از مهم‌ترین منویات ایشان است که با به کارگیری تقوا و پرهیزکاری می‌توان این مهم را محقق کرد.

نکونام با تبریک سالروز میلاد امام موسی کاظم(ع)، به حدیثی از ایشان اشاره و تصریح کرد: امام موسی کاظم(ع) قناعت را از جمله راهکارهای مهم برای ایجاد یک زندگی عزت‌مندانه قرار داده و ذلت انسان‌ها را در طمع دانسته‌اند.

وی با اشاره به پنجم دی ماه روز ایمنی از زلزله، بیان داشت: خود را در برابر زلزله و بلایای طبیعی در امان نگه داشتن موضوع بسیاری مهمی است که چه در آموزش‌ها و چه در ساخت‌و سازها باید به آن توجه ویژه‌ای داشت.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری متذکر شد: خداوند ما را موظف کرده تا در برابر حوادث و بلایا ایمنی ایجاد کنیم و راهکارهای مقابله با آن‌ها را مورد بررسی خود قرار دهیم.

نکونام با گرامیداشت هفتم دی، روز نهضت سوادآموزی، اظهار داشت: علم و دانش از اهمیت بالایی در اسلام برخوردار است و تجهیز خود به علوم و فنون جدید در زمان حاضر یکی از ضرورت‌های بسیار مهم جامعه اسلامی به شمار می‎رود.

وی افزود: همه افراد باید تلاش کنند و همت خود را بالا ببرند تا بی‌سوادی ریشه‌کن شود و علم و دانش در نزد افراد از جایگاه ویژه‌ای برخوردار شود.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به تعالیم و آموزه‌های انسان‌ساز مکتب حسینی، تصریح کرد: خیرخواهی یکی از مهم‌ترین این آموزه‌ها است و توجه به وقایع روز عاشورا می‌توان به خوبی دریافت که امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان تا چه اندازه به این اصل مهم التزام عملی داشتند.

نکونام همچنین 3 دی، روز ثبت احول و 5 دی سالروز میلاد حضرت مسیح(ع) را گرامی داشت.

انتهای پیام/68004/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول