اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس موسسه مطالعاتی مشاوره اسلامی:

ارائه سبک زندگی دینی تمام مشکلات جامعه را حل می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس موسسه مطالعاتی مشاوره اسلامی، ‌عنوان کرد: ارائه سبک زندگی دینی تمام مشکلات جامعه را حل می‌کند.

ارائه سبک زندگی دینی تمام مشکلات جامعه را حل می‌کند

علی نقی فقیهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، سبک زندگی را مجموعه‌ای از کنش‌ها و واکنش‌هایی دانست که انسان در زندگی دارد و اظهار داشت: اگر کنش‌ها و واکنش‌هایی که انسان با آن روبروست از فطرت برخیزد، هماهنگ با فطرت و زمینه‌ساز میل انسان به سعادت ابدی و جاوید باشد، ‌مسیر زندگی خوب طی خواهد شد.

وی ادامه داد: سبک زندگی به فرآیند شناختی،‌ عاطفی و رفتاری اطلاق می‌شود که بر اساس مبنای فطرت و توانمندی‌هایی که انسان دارد، ‌آن را رشد داده و استوار می‌کند.

رئیس موسسه مطالعاتی مشاوره اسلامی اضافه کرد: اسلام آنچه را که به عنوان سبک زندگی مطرح می‌کند،‌ این را می‌رساند که زندگی انسان باید مبتنی با نیازها و توانایی‌هایی باشد که خدای متعال در سرشت انسان‌ها قرار داده است.

وی بیان داشت: انسان رفتارهایش باید مبتنی بر توانمندی‌هایش باشد،‌ منتهی به دلیل گستردگی این توانایی‌ها، ‌باید نقش هر کدام نسبت به هدف اصلی مشخص و به میزان این نقش برای هر یک از آنها زمان گذاشته و پرداخته شود.

فقیهی ابراز کرد: خواه ناخواه بهایی که به علم و عبادت داده می‌شود ‌با بهایی که به تغذیه داده می‌شود متفاوت است،‌ این تفاوت برگرفته از میزان تأثیر هر یک از این عوامل در تعالی بشر مشخص می‌شود.

وی گفت: این تقسیم‌بندی،‌ به صورت مستقیم اصول زندگی ما را پایه‌ریزی می‌کند؛‌ الان نکته مهم در سبک زندگی و تبیین آن این است که هر شخصی چه ویژگی‌های شناختی،‌ عاطفی و رفتاری را باید داشته باشد.

پکیچ آموزشی سبک خانواده ایجاد شود

رئیس موسسه مطالعاتی مشاوره اسلامی نقش علما و فقها در تبیین سبک زندگی اسلامی را در جامعه بسیار مهم خواند و گفت: عالمان تربیتی، ‌فقها،‌ مراجع و عالمان دینی، ‌باید بر اساس متون دینی فطرت انسان را مورد بررسی قرار داده و برای اعتلای آن راهکار ارائه کنند.

وی تصریح کرد: در حقیقت باید یک پکیچ آموزشی کارآمد به وجود آید تا در آموزش و پرورش، ‌خانواده‌ها و دانشگاه‌ها اجرایی شود.

فقیهی ادامه داد: بیشترین مشکلی که در روابط انسان‌های جامعه به وجود می‌آید، ‌به این برمی‌گردد که بخشی از سبک زندگی که باید اجرایی شود،‌ با مشکل مواجه شود.

مشاوره در تبیین سبک زندگی اسلامی مهم‌ترین نقش را دارد

وی اذعان کرد: در مشاوره سعی ما بر این است که بر اساس عوامل تشخیصی،‌ سیستم زندگی، ‌روانی، ‌رفتاری، ‌شناختی و عاطفی فرد را بررسی و مشکلی که در این سیستم هست را شناسایی و با ارائه راهکار عملی اقدام به برطرف کردن آن می‌کنیم.

رئیس موسسه مطالعاتی مشاوره با اشاره به این مطلب که مشاوره نقش اساسی در تبیین سبک زندگی دارد، گفت: آموزش سبک زندگی بر اساس آنچه که اسلام می‌گوید، ‌بسیار راهگشا است و به عبارتی هم می‌توان گفت تنها راهی که می‌تواند مشکلات را حل کند همین ارائه سبک زندگی دینی است.

انتهای پیام/2258/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول