اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با گذشت 2 سال از زلزله

زندگی در منطقه زلزله‌زده ریگان رونق گرفته است

خبرگزاری فارس: با گذشت دو سال از زلزله منطقه چاه قنبر شهرستان ریگان، زندگی و آبادانی در این روستا رونق خاصی گرفته است.

زندگی در منطقه زلزله‌زده ریگان رونق گرفته است

به گزارش خبرگزاری فارس از ریگان، زلزله 6.5 ریشتری‌ روستای چاه قنبر شهرستان ریگان در سال 89 موجب شد که این روستا با توجه به منازل غیر‌استاندارد ‌سنگی و چوبی ویران شود و بیش از 31 مجروح و چهار کشته بر جای گذارد، این زلزله به 31 روستای شهرستان ریگان بین 30 تا 100 درصد‌ خسارت وارد کرد.

فرماندار ریگان به مناسبت سالروز زلزله 28 آذر سال 89 در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با عرض تسلیت برای جان‌باختگان این زلزله گفت: با گذشت دو سال از زلزله چاه قنبر ریگان اقدامات خوبی در این منطقه انجام شده است.

محمد برزنگ افزود: با توجه به اینکه منطقه چاه قنبر مکان خوبی برای اسکان دائم زلزله زدگان نبود، این روستا به روستای سیف‌الدینی انتقال و ساخت و ساز در این مناطق انجام شد.

وی ابراز داشت: بیش از 600 واحد مسکونی مقاوم در مناطق زلزله زده شهرستان ریگان ساخته شده که تعدادی از آنها آماده و مردم در آنها اسکان دارند.

برزنگ تصریح کرد: دو واحد مسکونی به دستور استاندار کرمان برای خانواده‌هایی که فرزندانشان را در زلزله از دست داده بودند به صورت بلا‌عوض ساخته و در اختیار آنها قرار داده شده است.

وی گفت: در زلزله 28 آذر 89 تمام‌ چاه‌های کشاورزی این منطقه تخریب و دچار خسارت شدند که با کمک جهاد کشاورزی، موتور پمپ‌ها احیاء و کشاورزی در این منطقه رونق گرفته است.

برزنگ خاطرنشان کرد: یکی از مشکلاتی که در این روستاها وجود داشت، فضاهای آموزشی بود‌ و دانش‌آموزان در مدارس غیر‌استاندارد از سنگ و چوب مشغول به تحصیل بودند.

فرماندار ریگان گفت: 11 واحد آموزشی مقاوم در این روستاها ساخته شده است که تعدادی از این واحدها‌ تکمیل و مابقی به زودی به بهره‌برداری می‌رسند.

وی افزود: این واحدهای آموزشی سه کلاسه و با اعتبار 750 میلیون تومان ساخته شده‌اند و همچنین مشکل برق،‌ ارتباط تلفنی و مسجد در این روستاها نیز رفع شده است.

فرماندار ریگان تصریح کرد: مشکل پوشش برنامه‌های صدا و سیما نیز با همکاری صدا و سیمای مرکز کرمان رفع شده و مردم سرزه اکنون از برنامه‌‌های تلویزیونی بهره‌مند شده‌اند و مردم زلزله‌زده مناطق چاه‌قنبر اکنون با خیال آسوده در این مناطق زندگی می‌کنند.

به گزارش فارس، منطقه زلزله‌زده چاه قنبر در 65 کیلومتری ‌مرکز شهرستان ریگان قرار دارد.

انتهای پیام/80014/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول