اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز خبر داد

شاخصه‌‌های سبک زندگی کاربردی می‌شوند

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز گفت: با اجری طرحی با عنوان «گامی در مسیر»، در شیراز، شاخصه‌‌های سبک زندگی کاربردی می‌شوند.

شاخصه‌‌های سبک زندگی کاربردی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمد فرخ‌زاده صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران از اجری طرحی با عنوان «گامی در مسیر» در راستای جمع‌آوری ایده‌ها و طرح‌های کاربردی در اجرایی کردن فرمان مقام معظم رهبری در زمینه اعلام شاخص‌های سبک زندگی که در سفر ایشان به خراسان شمالی مطرح شد، خبر داد.

وی گفت: در مهرماه سال جاری رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع جوانان خراسان شمالی سبک زندگی را بخش اساسی و حقیقی پیشرفت و تمدن‌سازی نوین اسلامی خواندند و با دعوت از نخبگان و صاحبان فکر و اندیشه برای پرداختن به این مفهوم مهم و آسیب‌شناسی وضع موجود سبک زندگی در ایران، به چاره‌جویی در این زمینه تاکید کردند.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز ابراز داشت: بر همین اساس کارگروهی در این حوزه معاونت در زمینه احصا شاخص‌های سبک زندگی تشکیل و با بررسی و واکاوی در 20 پرسش مطرح شده توسط مقام معظم رهبری اقدام به ترسیم نمودار این شاخص‌ها کرده و در همین زمینه فراخوانی در قالب فرم ارائه طرح و ایده‌های خلاقانه در شاخص‌های سبک زندگی تهیه کرده است.

فرخ‌زاده اضافه کرد: به همین منظور ارائه پیشنهاد و سئوالاتی مانند اهداف و اثرات مثبت طرح در قالب اجری طرح پیش‌بینی شده است که علاقمندان و صاحب‌نظران برای دریافت فرم مربوطه می‌توانند به پایگاه اینترنتی این معاونت به آدرس www.shirazfarhangi.ir مراجعه و پس از تکمیل فرم ارائه طرح و ایده خلاقانه، آن‌را به آدرس پست الکترونیکی farhangi@eshiraz.ir ارسال کنند.

وی ادامه داد: در نخستین مرحله اجرای طرح «گامی در مسیر»، فقط جمع‌آوری ایده‌های ارسالی انجام می‌شود و پس از دسته‌بندی، مراتب به دستگاه‌های مختلف اجرایی این استان ارسال خواهد شد و به بهترین ایده و بیشترین ایده‌دهنده، پس از ارزیابی، جوایزی تخصیص می‌یابد.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز خاطرنشان کرد: مجموعه پیشنهادات کاربردی با نام طرح‌دهنده و پیشنهادات فعالان فرهنگی، در قالب کتابی چاپ می‌شود و طرح‌ها در اختیار کلان‌شهرها، مراکز فرهنگی و نفرات پیشنهاددهنده به عنوان سابقه همکاری قرار می‌گیرد تا تمام کشور از این طرح‌ها استفاده کنند.

فرخ‌زاده در ادامه تصریح کرد: ابتدا طراحی گرافیکی تدابیر مقام معظم رهبری طی نامه‌ای به متولیان امر و به ویژه برای طرح در کارگروه فرهنگی و اجتماعی فارس به مدیرکل مربوطه در این استان ارسال و موضوع در اتاق فکر شورای فرهنگ عمومی نیز مطرح شد.

وی همچنین بیان کرد: این امر در راستای تسری فعالیت‌ها، در همایش یاوران شهرداری و بسیج نیز مطرح و موارد در قالب تفاهم‌نامه بین شهرداری و سپاه فجر استان فارس مبادله شد.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز در پایان با بیان اینکه پیگیری تولید دانش، برگزاری نمایشگاه‌های خیابانی و آپارتمانی، طراحی برنامه‌های الگوی تفریح سالم، نشست‌های تخصصی، برگزاری نمایشگاه آثار هنری گرافیکی و حجمی، تبلیغات خیابانی، چاپ کتب و کتابچه برای سنین مختلف، از جمله برنامه‌های در نظر گرفت شده در این حوزه معاونت است، افزود:  گنجایش مطالب در مباحث آموزشی دانش‌آموزان، خدمات مشاوره‌ای خانواده، توافق با حوزه اصناف و هیئت‌های مذهبی، انجام اقدامات شهرسازی و عمرانی و زیباسازی و ... از جمله برنامه‌های آتی برای تحقق شاخص‌های سبک زندگی در شهرداری شیراز و حوزه معاونت فرهنگی و امور اجتماعی است.

انتهای پیام/2448/ح/گ1003

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول