اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت میلاد باب‌الحوائج(ع)

همایش سفره‌های عاشورایی در کرمان برگزار شد

خبرگزاری فارس: همزمان با شب ولادت میلاد باب‌الحوائج امام موسی کاظم(ع) همایش سفره‌های عاشورایی در مهدیه صاحب‌الزمان کرمان برگزار شد.

همایش سفره‌های عاشورایی در کرمان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، پنجشنبه شب به مناسبت میلاد باب‌الحوائج(ع) همایش سفره‌های عاشورایی در مهدیه صاحب‌الزمان(عج) کرمان برگزار شد.

رؤیا دیوان‌بیگی در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: این همایش با هدف ترویج فرهنگ اصیل حسینی، ایجاد وحدت میان اقشار مختلف مردم و پاسداشت حماسه بزرگ عاشورا برپا شد.

وی افزود: از میان برگزیدگانی که اعلام آمادگی کرده بودند، 130 گروه به پخت بیش از 26 نوع غذایی که در ایام محرم و صفر برای نذورات توزیع می‌شود، پرداختند.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری کرمان با اشاره به اینکه در این همایش تفکیک بحث معنوی از جنبه‌های مادی مد نظر بود، گفت: مردم با نیت خالص و برای بندگی، رضایت خداوند و برآورده شدن حوائج خود به پهن کردن این سفره‌ها مشغول می‌شوند.

دیوان‌بیگی تصریح کرد: نذری دادن در ایام محرم و صفر علاوه بر تبرک بودن به نام اباعبدالله(ع)، موجب افزایش شور حسینی و حفظ اعتقادات و ارزش‌های مردم می‌شود.

وی بیان داشت: از میان گروه‌های شرکت‌کننده پس از داوری در نوع غذا، کیفیت و سفره‌آرایی به گروه‌های برتر جوائزی اهدا شد.

انتهای پیام/80028/ی/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول