اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد تاکستان تأکید کرد

انتقال مفاهیم عاشورا از دریچه نمایش

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد واحد تاکستان بر ضرورت اشاعه فرهنگ عاشورا از دریچه نمایش تأکید کرد.

انتقال مفاهیم عاشورا از دریچه نمایش

محمد بهرامی‌زاده در حاشیه اختتامیه نمایش پرستار کربلا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تاکستان پیرامون اجرای این نمایش در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرستان تاکستان اظهار داشت: عملیاتی کردن فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی یکی از محورهای اصلی در واحد دانشگاهی این شهرستان محسوب می‌شود.

وی عنوان کرد: به منظور ترویج و اشاعه فرهنگ عاشورایی با بهره‌گیری از تمامی ابزارها و امکانات از گروه هنری شیدای استان قزوین دعوت به عمل آمد تا به مدت سه روز در این واحد دانشگاهی برای استادان، دانشجویان و نیز کارکنان به اجرای نمایش تأثیرگذار و پرمعنایی با عنوان پرستار کربلا پرداخته و سبب پیوند دانشجویان با فرهنگ حسینی شوند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرستان تاکستان افزود: در این اثر مذهبی که استادان، دانشجویان و کارکنان این واحد استقبال پرشوری از آن کردند به رنج‌ها و مصیبت‌های حضرت زینب (س) پس از واقعه عاشورا پرداخته شد.

وی عنوان کرد: متن این نمایشنامه شرایط اسرای پس از عاشورا را بسیار زیبا به تصویر کشیده شده بود که بینندگان را تحت تاثیر قرار می‌داد و اجرای زیبا و بی‌نقص همراه با ارتباط روحی با تماشاگر سبب تأثیرگذاری این نمایش شد.

بهرامی‌زاده تصریح کرد: اداره روابط عمومی این دانشگاه به عنوان متولی برگزاری این نمایش علاوه بر رسالت اطلاع‌رسانی با همکاری دفتر فرهنگ اسلامی برنامه‌های هنری، فرهنگی و مذهبی متعددی را نیز اجرا می‌کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرستان تاکستان ابراز داشت: در راستای ایجاد، شور و نشاط در بین کارکنان، استادان و دانشجویان رویکرد‌های خاصی در برنامه‌های جاری این دانشگاه گنجانده شده است که در طول سال‌جاری شاهد اجرای آنها هستیم.

بازیگران و عوامل اجرایی این نمایش در پایان این اختتامیه با اهدای لوح‌های یادبودی مورد تقدیر و تجلیل دانشگاه آزاد تاکستان قرار گرفتند.

نمایش پرستار کربلا با هنرنمایی تعدادی از دانشجویان دانشگاه آزاد واحد تاکستان در گروه نمایشی شیدا با مجوز صادره از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین به مدت سه روز در سالن آمفی‌تئاتر دانشکده کشاورزی این واحد دانشگاهی به اجرای برنامه پرداخت که با استقبال قابل توجه دانشجویان نیز همراه بود.

انتهای پیام/77005/غ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول