اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قم:

با تحریف نهضت عاشورا تحریم‌ها کارساز خواهد شد

خبرگزاری فارس: امام جمعه قم گفت:‌ اگر نهضت عاشورا و پیام‌های این حماسه در جامعه تحریف شود، تحریم‌ها کارساز می‌شود و خواسته دشمن در تحریم ایران اسلامی نتیجه مثبت خواهد داد.

با تحریف نهضت عاشورا تحریم‌ها کارساز خواهد شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در دیدار مدیران و مسئولان سازمان انتقال خون استان قم اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین رسالت‌های نبی اکرم(ص) که در قرآن به آن اشاره شده است،‌ رها ساختن انسان‌ها و جامعه از بند‌ها و زنجیرهایی است که مانع تفکر و تعقل می‌شود.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با تأکید بر اینکه انسان‌ها با تفکر و تعقل به آزادی می‌رسند گفت: تعقل و تفکر درست،‌ انسان و جامعه را در مسیر درست بندگی قرار می‌دهد و نقشه‌های دشمنان و شیاطین را خنثی می‌کند.

وی به مهم‌ترین دام‌ها در مسیر رسیدن انسان به کمال اشاره کرد و گفت:‌ مهم‌ترین دام‌ها در مسیر بشریت،‌ گرفتاری در امر دین است که قدرتمندان و شیاطین این دام‌ها را با برنامه‌ریزی در مسیر بشریت می‌گسترانند تا نقشه‌های شوم خود را اجرایی سازند.

سعیدی با اشاره به حماسه کربلا و قیام امام حسین(ع) خاطرنشان کرد: در حماسه کربلا امام حسین(ع) کاری جدی و قاطع انجام داد و با این اقدام خود توانست جامعه‌ای را که دچار انحطاط فکری و اخلاقی شده بود بیدار کند.

وی به پیام‌های قیام عاشورایی سید‌الشهدا(ع) اشاره کرد و ادامه داد:‌ قیام امام حسین(ع) پیام‌های بزرگی برای بشریت داشت که ایستادگی در راه اعتقادات و دین و تسلیم نشدن و نپذیرفتن ذلت از جمله آنها است.

امام جمعه قم اضافه کرد: دشمن تلاش می‌‌کند حرکت امام حسین(ع) که الگویی کامل در جامعه است، کم‌رنگ و ضعیف کرده تا حرکت کربلا از پیام‌رسانی تهی شده و حرکت سید‌الشهدا(ع) به ضد حرکت تبدیل شود.

وی در ادامه با اشاره به آیین قمه‌زنی در میان برخی عزاداران سید‌الشهدا(ع) و آسیب‌هایی که در پی این کار بر پیکره شیعه وارد می‌شود، گفت: در روز عاشورا امام حسین(ع) شمشیر خود را بر سر دشمنان اسلام کوبیدند، نه بر سر خودشان بنا بر این شمشیرها باید بر سر دشمنان فرود آید.

سعیدی با تأکید بر اینکه واقعه عاشورا تنها محدود به روز عاشورا نیست، بلکه در تاریخ استمرار دارد اظهار داشت: «هل من ناصر ینصرونی» حضرت اباعبد‌الله الحسین(ع) هنوز در جامعه طنین‌انداز است و ما مسلمانان باید با افکار و اعمال خود به این ندای امام حسین(ع) لبیک بگوییم و در مقابل دشمنان ذلت و خاری از خود نشان ندهیم.

* در برابر کالاهای لوکس تن به ذلت ندهیم

وی در ادامه با اشاره به تلاش‌های اخیر استکبار جهانی در ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران و اعمال تحریم‌های همه‌جانبه درباره این کشور تصریح کرد: امام حسین(ع) کسی بود که در اوج تشنگی خود و یارانشان در مقابل تحریم آب، تن به ذلت ندادند، مبادا ما امروز در مقابل کالاهای لوکس‌ تن به ذلت داده و در برابر تحریم‌ها سر تعظیم فرود آوریم.

وی راه برون رفت از این تحریم‌ها را جاری ساختن فرهنگ عاشورایی سید‌الشهدا(ع) در جامعه دانست و اضافه کرد: اگر نهضت عاشورا و پیام‌های این حماسه در جامعه تحریف شود تحریم‌ها کارساز خواهد شد و خواسته دشمن در تحریم ایران اسلامی نتیجه مثبت خواهد داد.

وی با تأکید بر اینکه دشمن تلاش دارد برای محقق ساختن نقشه‌های شوم خود فرهنگ عاشورایی را از ما گرفته و در حد توان آن را تحریف کند ادامه داد: اگر جوهره قیام سیدالشهدا(ع) و اهداف آن در جامعه تبیین شود آسیب‌هایی که این واقعه را تهدید می‌کند ‌مشخص می‌شود.

* چگونگی عزاداری امام حسین(ع) از کلام مراجع گرفته شود

وی در ادامه افزود: چگونگی عزاداری سید‌الشهدا(ع) باید از کلام فقها و مراجع تقلید گرفته شود تا مبادا دشمن این عزاداری‌ها را از مسیر خود خارج سازد.

وی اهدای خون را کاری الهی دانست و اظهار کرد:‌ دلدادگان سید‌الشهدا(ع) با اهدای خون خود می‌توانند حب اهل ‌بیت(ع) و امام حسین(ع) را در رگ‌های دیگران نیز جاری سازند.

انتهای پیام/2258/ش/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول