اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر کرج تأکید کرد

لزوم اجرای برنامه‌های فرهنگی به منظور ترویج فرهنگ عاشورایی

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر کرج بر لزوم اجرای برنامه‌های فرهنگی به منظور ترویج فرهنگ عاشورایی در بین نسل امروز تأکید کرد.

لزوم اجرای برنامه‌های فرهنگی به منظور ترویج فرهنگ عاشورایی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج محمود دادگو صبح امروز در بازدید از نخستین نمایشگاه خیابانی عکس عاشورایی که در کرج برگزار شده است، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: ترویج و توسعه فرهنگ عاشورایی از مهم‌ترین اقداماتی است که متولیان امر فرهنگ باید به آن توجه ویژه و اساسی داشته باشند.

وی ادامه داد: در نهضت عاشورایی پیام‌های بی‌شماری وجود دارد که باید تک تک آنها را به مردم انتقال داد.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج با تأکید بر این که قیام امام حسین (ع) و شهادت مظلومانه ایشان نیز دارای پیام‌هایی است افزود: متولیان امر فرهنگ باید این پیام‌ها را به نوجوانان و جوانان انتقال دهند و آنان را موظف بر حفظ این آرمان‌ها نمایند.

دادگو با اشاره به اینکه برگزاری این گونه نمایشگاه‌ها می‌تواند ما را در رسیدن به اهداف مورد نطر یاری دهد گفت:  برپایی این گونه نمایشگاه‌ها می‌تواند راهکاری برای تحقق اهداف مورد نظر باشد.

وی امر به معروف و نهی از منکر را یکی از پیام‌های قیام امام حسین (ع) عنوان کرد و گفت: ترویج این مهم نیز یکی از مهم‌ترین اقدامات مسئولان است.

مدیر فرهنگی شهرداری کرج نیز در ادامه درباره اولین نمایشگاه خیابانی عکس عاشورایی طی گفت‌وگویی با خبرنگار فارس اظهار داشت: هیئت داوران پس از بررسی 550 اثر رسیده به دبیرخانه در نهایت 48 تک عکس را برای ارائه در نمایشگاه اولین جشنواره عکس عاشورایی استان البرز برگزید.

بهروزورمحمدی هدف از برگزاری این مسابقه را تعمیق‌بخشی نگاه مردم به ایام محرم و حماسه عاشورا عنوان کرد.

وی در ادامه سخنان خود از اهدای جایزه ویژه به کوچک‌ترین هنرمند عکاس در این نمایشگاه خبر داد و گفت: اولین دوره مسابقه عکس عاشورایی در سه بخش توسط دوربین‌های عکاسی تلفن همراه، دوربین‌های عکاسی خانگی (کامپکت)، دوربین‌های عکاسی با لنز جدا شونده  SLR و DSLR در نظر گرفته شده بود که موضوعات مختلفی را در بر می‌گرفت.

موضوعات این دوره از مسابقات شامل نماز ظهر عاشورا، اجتماعات مذهبی و عزاداری، کودک و محرم، مساجد، تکایا و محرم، نذورات و محرم، آیین‌های سنتی و محرم، جلوه‌های ویژه در مراسم‌های محرم، خلوص عزاداران، عشق به امام حسین ارادت به اهل‌بیت و... بود.

این نمایشگاه تا پایان این هفته ادامه دارد.

انتهای پیام/2302/صا/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول