اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

13 دی ماه صورت می‌گیرد

برگزاری نمایشگاه عکس سوگواره عاشورایی در جنوب کرمان

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: نمایشگاه سوگواره عاشورایی جنوب کرمان 13 دی ماه برگزار و آثار برگزیده به نمایش گذاشته می‌شود.

برگزاری نمایشگاه عکس سوگواره عاشورایی در جنوب کرمان

حجت‌الاسلام سیداحمد حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: جلوه‌های بی‌شماری از ایثار، عشق، دلدادگی و فتوت که در واقعه عاشورا تجلی یافته‌اند همواره در طول تاریخ، دستمایه هنرمندان متعهد و عاشقان اهل بیت (ع) بوده است.

وی افزود: با توجه به این مهم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جیرفت با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان و انجمن عکاسان جنوب کرمان با هدف به تصویر کشیدن ابعاد حماسی، عاطفی، عرفانی و اجتماعی عزاداری سید و سالار شهیدان سومین سوگواره عاشورایی را در شهرستان‌های جنوبی برگزار می‌کند.

حسینی با بیان اینکه این سوگواره در موضوع‌های عزاداری و فرهنگ‌های آن، حسینیه‌ها و مساجد در سوگ سالار شهیدان و تجلی نمادها و نشانه‌های شور و شعور حسینی در عزاداری حسینی برگزار می‌شود، تصریح کرد: شرکت در این سوگواره برای تمام عکاسان اعم از حرفه‌ای و آماتور آزاد است.

وی خاطرنشان کرد: هر عکاس می‌تواند، حداکثر 10 عکس به شکل تک عکس به دبیرخانه ارسال کند، عکس‌های دیجیتال باید مطابق با بهترین خروجی دوربین و عکس‌های آنالوگ و اسلایدها باید اسکن شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با بیان اینکه آثاری که پس از مهلت مقرر به دبیرخانه ارسال شوند به سوگواره عکس راه پیدا نمی‌کنند و ارسال اثر به منزله قبول مقررات جشنواره است، گفت: عکس‌های برگزیده در قالب یک یا چند نمایشگاه به نمایش گذاشته می‌شوند.

حسینی با بیان اینکه برای تمام عکاسانی که آثارشان برای نمایشگاه پذیرفته شود، گواهی شرکت در جشنواره صادر می‌شود، اذعان داشت: نفر اول این جشنواره 3 میلیون ریال، نفر دوم 2 میلیون ریال و نفر سوم یک‌میلیون ریال جایزه دریافت می‌کنند و همچنین از دو نفر از شرکت‌کنندگان نیز تقدیر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: آخرین مهلت دریافت آثار هشتم دی ماه سال جاری، افتتاح نمایشگاه 13 دی ماه و اختتامیه و اهدای جوایز 25 دی ماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/80002/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول