اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره ارشاد جنوب کرمان:

شاعران تمام ابعاد قیام عاشورا را مد نظر قرار دهند

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: شاعران باید در اشعار خود به رشادت‌ها و شجاعت‌های قیام عاشورا بپردازند و تنها آن را از یک زاویه مد نظر قرار ندهند.

شاعران تمام ابعاد قیام عاشورا را مد نظر قرار دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار بهرام مسلمی در جمع هنرمندان و شاعران این شهرستان اظهار داشت: شاعران باید در اشعار خود به آزادگی، رشادت‌ها و شجاعت‌های قیام عاشورا بپردازند و تنها قیام عاشورای را از یک زاویه مد نظر قرار ندهند.

وی افزود: همان گونه که در دوران دفاع مقدس فرزندان عاشورایی ایران اسلامی در مقابل دشمن ایستادند و از جان و مال خود گذشتند امروز نیز نسل سوم با تأسی از فرزندان عاشورایی دوران دفاع مقدس به وظیفه اسلامی خود که در زمان کنونی دشمن‌شناسی و بصیرت است به خوبی عمل می‌کنند.

مسلمی با اشاره به تاثیر نهضت عاشورا بر همه نهضت‌های عالم ادامه داد: امروز در هر جای گیتی که با ظلم و جور مقابله می‌شود، یادآور قیام عاشورا است زیرا امام حسین(ع) درس آزادگی را به عالمیان آموخت.

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان بیان کرد: شب شعر بصیرت عاشورایی همزمان با ایام سوگواری و عزاداری حسینی و در اطاعت از منویات مقام معظم رهبری در پالایش و احصای اشعار نغز و پرمحتوا با محوریت عزاداری حسینی و ایام غریبانه اسرای کربلا برگزار شد.

حجت‌الاسلام سیداحمد حسینی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان نیز افزود: در شب شعر بصیرت عاشورایی جنوب کرمان از مجموع 39 اثر رسیده به دبیرخانه تعداد 12 اثر به بخش شعرخوانی شب شعر راه یافتند.

وی با بیان اینکه تمام راه‌یافتگان به بخش شعرخوانی لوح تقدیر و جایزه نقدی دریافت می‌کنند، گفت: شب شعر بصیرت عاشورایی جنوب کرمان در رودبار جنوب با هدف ترویج فرهنگ عاشورایی بر‌گزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان خاطرنشان کرد: اهداف برگزاری این شب شعر زمینه‌سازی برای شناسایی استعدادهای نهفته در ادبیات آیینی، برقراری ارتباط اهل قلم با تبلیغات مناسب، زمینه‌سازی برای تولید و تهیه منابع مورد نیاز شعرا و مداحان، فرهنگ‌‌سازی عزاداری اصیل و همچنین خودداری از برخی معایب و معاصی در عزاداری‌ها است.

انتهای پیام/2655/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول