اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

احمد توکلی: ‌بودجه دولت «نفتی» شده است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم تهران در مجلس‌ با بیان اینکه استفاده بی‌حساب و کتاب از نفت ضربه به تولید ملی و اقتصاد مقاومتی می‌زند، گفت: هم‌اکنون بودجه دولت نفتی شده و هر چه این بودجه نفتی‌تر شود فشارها و تورم‌ها بیشتر می‌شود.

احمد توکلی: ‌بودجه دولت «نفتی» شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، احمد توکلی عصر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: استفاده بی‌حساب و کتاب از نفت ضربه به تولید ملی و اقتصاد مقاومتی می‌زند.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون بودجه دولت نفتی شده است، ادامه داد: هر چه این بودجه نفتی‌تر شود فشارها و تورم‌ها بیشتر می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نهم با بیان اینکه میانگین استفاده از ارز به ازای هر ایرانی در زمان جنگ 608 دلار و در دوره سازندگی 384 دلار بوده است، تصریح کرد: این میزان در دوره اصلاحات به 364 دلار و در دولت احمدی‌نژاد نیز به 890 دلار رسیده که این مهم با اقتصاد مقاومتی و اهداف آن سازگاری ندارد.

توکلی به نوسانات بدتر از افزایش ارز اشاره کرد و افزود: از 30 آبان‌ماه 90 تا چهارم آبان‌ماه 90 ارز به میزان پنج درصد رشد داشته است و از چهارم بهمن‌ماه سال گذشته تا 24 اردیبهشت امسال نیز این مهم 23 کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: اما از 24 اردیبهشت تا چهارم مهر‌ماه سال جاری نیز ارز 60 درصد افزایش را تجربه کرده است و این نوسانات سبب نااطمینانی و ریسک، سفته‌بازی و کاهش تولید و سرمایه‌گذاری می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نهم با اشاره به اینکه اثر رانتی این نوسانات شگفت‌انگیز بوده است، اظهار کرد: از دی‌ماه 89 تا خرداد‌ماه سال جاری 56 قلم کالای اساسی مردم 5.1 درصد افزایش قیمت داشته و در حقیقت تورم ایجاد شده است.

توکلی گفت: تجدید نظر در قانون بودجه 91 و اولویت‌بندی هزینه‌های عمرانی، تشکیل شورای گفت‌و‌گوی دولت با بخش خصوصی به عنوان مرکز همفکری، اجرا دقیق و کامل سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی، بازنگری و تجدید نظر در راستای اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، اصلاح نرخ ارز با رعایت برخی شرایط و مبارزه جدی با فسادهای مالی از راهکارهای جلوگیری از نوسانات و افزایش ارز است.

انتهای پیام/69003/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول