اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند:

توسعه اسلامی نخستین گام پیشرفت کشور است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند گفت: برای رسیدن به پیشرفت و توسعه نخستین گام توسعه اسلامی است.

توسعه اسلامی نخستین گام پیشرفت کشور است
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی چهکندی‌نژاد در نخستین همایش الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت در حوزه علمی کشور در بیرجند با بیان اینکه توسعه و پیشرفت مهم‌ترین مسئله در هر جامعه است، اظهار داشت: بنابراین مهم‌ترین عاملی که می‌تواند ما را در پیشرفت و توسعه نائل کند توسعه علمی است.
وی تصریح کرد: برای اینکه پیشرفت داشته باشیم نخستین گام رسیدن به توسعه اسلامی است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی گام‌های بلندی در توسعه کشور برداشته شد و در این راستا مراکز آموزش عالی افزایش پیدا کرد.
چهکندی‌نژاد با بیان اینکه امروز چرخه آموزش عالی در کشور یک چرخه ناقص است، افزود: این امر سبب شده تا آموزش منجر به تحقیق و پژوهش نشود و همچنین تحقیق و پژوهش منجر به تولید علم نشود و در نتیجه این امر در خدمت چرخ‌های اقتصادی جامعه قرار نگیرد.
وی با بیان اینکه الگوی توسعه پیشرفت در جامعه اسلامی یکسان با الگوی توسعه در کشورهای مختلف نیست، ادامه داد: الگوی توسعه در یک جامعه اسلامی با یک جامعه سکولار متفاوت است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند با اشاره به اینکه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در جامعه دینی با یک جامعه سرمایه‌داری متفاوت است، گفت: چرا که دین در تمامی عرصه‌های کشور حضور دارد و روابط بین ملت‌ها و دولت‌ها را تنظیم می‌کند.
چهکندی‌نژاد یادآور شد: اگر بخواهیم شاهد توسعه و پیشرفت باشیم باید بر مبنای یک الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در بخش‌های مختلف کشور حرکت کنیم.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول