اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم تهران در مجلس:

برای پیروز شدن بر رقیب سیاسی‌ نباید به تهمت متوسل شد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: ما در سیاست مبتنی بر اسلام حق نداریم تهمت و افترا بزنیم و باید خدا را شاهد در کارهایمان بدانیم و برای پیروز شدن بر رقیب سیاسی‌مان متوسل به این امور نشویم.

برای پیروز شدن بر رقیب سیاسی‌ نباید به تهمت متوسل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از چناران،حسین مظفر ظهر امروز در همایش جمعیت رهپویان انقلاب در اردوگاه شهید بهشتی گلمکان گفت: اگر نگاهمان به حزب به‌عنوان یک هدف باشد طبیعی است که دست به هر بداخلاقی خواهیم زد و مطمئنا نباید این‌گونه باشد.

مظف در ادامه گفت: دین برای همه چیز انسان برنامه دارد و دین و سیاست دو مقوله جدا از هم نیستند.با پیدایش مکاتبی مانند لیبرالیسم و کمونیسم تغییراتی در فلسفه سیاسی به وجود آمده به‌ویژه با تألیف مؤلفه‌هایی مانند اومانیسم و سکولاریسم این دیدگاه‌ها مرزبندی جدی‌تری پیدا کرده است.

عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی افزود: در بحث نسبت به دین و سیاست و دین و اخلاق سه نظریه تفکیکی، نظریه آمیختگی و انطباق و نظریه تعاملی مطرح شده است.

مظفر با اشاره به نظریه تفکیکی بیان کرد: در این حوزه گفته شده است که دین قدسی است و سیاست حوزه زمینی است که این دو با هم قابل جمع نیستند بنیانگذار این نظریه شیطانی معتقد بود باید اول از قانون استفاده کرد و اگر نشد از زور و قدرت و سپس از فریب و نیرنگ می‌توان در سیاست استفاده کرد.

وی تصریح کرد: بنیانگذار این نظریه اعتقاد داشت یک شهریار باید دو چهره کاملا متفاوت داشته باشد و از طرفی خودش را یک انسان خوب نشان دهد و از سوی دیگر در مواقع لازم از نیرنگ استفاده کند.

دبیر کانون فرهنگیان جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با توضیح این نظریه، آمیختگی و انطباق این نظریه را مورد تایید اسلام دانست و افزود: اسلام برای همه امور انسان‌ها برنامه دارد و دین و سیاست دو مقوله جدا از هم نیستند.

مظفر بیان کرد: سیاست در اسلام الهام گرفته از دین است و سیاست همان دین است و دین همان سیاست است ضمن اینکه حوزه سیاست در حوزه احکام عملیه قرار می‌گیرد.

وی معنویت‌گرایی در سیاست را یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و افزود: تمام کارهای ما در سیاست باید از مؤلفه‌های اسلامی و دینی باشد و باید رعایت تقوای الهی را در رفتارهای سیاسی‌مان داشته باشیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: جهاد با نفس به‌ویژه در امر سیاست یکی از مؤلفه‌های مهم به شمار می‌آید.

مظفر تصریح کرد: انطباق ارزش‌ها با روش‌ها یکی از مؤلفه‌های خاص اسلامی است و برای رسیدن به قدرت و مسئولیت و اهداف حتی مقدس نمی‌توان به هر روشی دست زد و اسلام این را نمی‌پسندد.

وی افزود: سیاست‌ورزی برای رسیدن به حاکمیت وسیله‌ای است برای خدمت و هدف اصلی نیست.در آموزه‌های اسلامی حق نداریم هر چه می‌دانیم بگوئیم و نیز حق نداریم آنچه نمی‌دانیم بیان کنیم.

عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با اشاره به حق‌الناس تاکید کرد: حق‌الناس فقط مسائل مادی نیست و مهم‌ترین مسئله در حق‌الناس مسائل معنوی است که به‌راحتی قابل جبران نیست و اگر آبروی کسی را ببریم و حیثیت کسی را لگدمال کنیم ممکن است جبران آن کار غیرممکن باشد.

وی ادامه داد: ما در سیاست مبتنی بر اسلام حق نداریم تهمت و افترا بزنیم و باید خدا را شاهد در کارهایمان بدانیم و برای پیروز شدن بر رقیب سیاسی‌مان متوسل به این امور نشویم.

مظفر افزود: در آموزه‌های اسلامی معیار حق با خود حق شناخته می‌شود نه با افراد و شخصیت‌ها، شخصیت‌های جامعه محترم هستند اما ما حق نداریم اگر کسی در تشکیلات ما است حق را بر مبنای آن فرد بدانیم و بگوییم آن کسی که با من است حق است و هر کسی با من نیست بدون حق است.

وی اظهار کرد: پرهیز از جنجال در برابر نقطه‌نظرهای مختلف در جامعه نیز باید در عرصه سیاست‌ورزی رعایت شود.

انتهای پیام/70002/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول