اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

محقق و پژوهشگر دفاع مقدس:

سند تحول آموزش و پرورش مانند احمدی‌روشن‌ها تربیت می‌کند

خبرگزاری فارس: محقق و پژوهشگر دفاع مقدس گفت: سند تحول بنیادین دانش‌آموزانی مانند احمدی‌روشن‌ها تربیت می‌کند که با تمام وجود برای کشورشان افتخارآفرینی کنند.

سند تحول آموزش و پرورش مانند احمدی‌روشن‌ها تربیت می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران، محمدعلی منصف در یادواره 44 شهید دانش‌آموز و یک شهید فرهنگی شهرستان عباس‌آباد اظهار داشت: هدف سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش، تربیت جوانی با ویژگی‌ شهداست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود پیروی مردم غزه در جنگ 8 روزه را نتیجه بهر‌ه‌مندی از موشک‌های رده چندم جوانان ایرانی دانست و افزود: جوانان غزه و فلسطینی موفق شدند با استفاده از تسلیحات ایرانی، اسرائیل را مجبور به عقب‌نشینی و شکست کنند و این باید برای اسرائیل درس باشد که هنوز از تسلیحات نظامی مدرن ایران استفاده نشده است.

منصف، رسالت دانش‌آموزان را در یادواره شهدای دانش‌آموزی مهم دانست و افزود: بزرگ‌ترین هدیه دانش‌آموزان به شهدا در این یادواره‌ها، درس خواندن دانش‌آموزان است و در واقع درس خواندن این قشر رسالت واقعی آنهاست که روح شهدا با آن شاد می‌شود.

وی نقش جوانان را در دستاوردهای علمی بی‌بدیل دانست و گفت: شهدای علمی از جمله شهید احمدی روشن از نسل انقلاب بودند و باید الگوی دانش‌آموزان باشند.

محقق و پژوهشگر دفاع مقدس علت موفقیت‌های علمی را توکل به خدا، توسل به ائمه و بهره‌گیری از الطاف خداوند، نتیجه تلاش، جدیت و اهتمام دانشمندان ایرانی تعبیر کرد و افزود: این مهم باید برای دانش‌آموزان الگو باشد و سند تحول بنیادین دانش‌آموزانی همچون احمدی روشن‌ها تربیت می‌کند تا با تمام وجود برای کشورشان افتخارآفرینی کنند.

وی تصریح کرد: دستاوردها و موفقیت‌های جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های گوناگون در جامعه جهانی، نتیجه ایثار و شجاعت شهدای گرانقدر است.

صادقعلی درویش، مدیر آموزش و پرورش شهرستان عباس‌آباد بیان داشت: شهدای عزیز دانش‌آموز با بهره‌گیری از فرهنگ عاشورایی، قدم به صحنه کربلای ایران گذاشتند و با سن کم با اصرار و پافشاری که داشتند جهت حضور در جبهه‌ها متوسل به ائمه اطهار و امامان معصوم شدند.

وی اظهار داشت: امروز شما دانش‌آموزان در این مراسم حضور پیدا کردید تا با شهدا تجدید میثاق کنید که با امام حسین(ع) پیمان بستند؛ امروز به شهدایی اقتدا می‌کنیم که آنها با سرور و سالار شهیدان کربلا اقتدا کردند، بنابراین باید بدانیم که در چه مسیری قرار گرفته‌ایم.

درویش در پایان تاکید کرد: شهدا دو ویژگی در وجودشان همواره نمایان بود، ولایت‌پذیری و خارج شدن از تعلقات دنیوی و مادی، بنابراین نگاه دانش‌آموزان شهید یک نگاه عمیق و معنوی است و حقیقت این است که شهدای دانش‌آموز الگوی بارز ارزش‌های اعتقادی هستند و خواهش من از شما دانش‌آموزان این است که وصیت‌نامه شهدا را بیشتر بخوانید، چرا که بزرگ‌ترین تجربه دوران زندگی در وصایای شهدا جمع شده است.

انتهای پیام/86003/ذ/ش/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول