اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی، هنری اداره کل ارشاد گلستان خبر داد

40 درصد تخفیف در نمایشگاه کتاب گلستان

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی، هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: 40 درصد تخفیف برای نمایشگاه پیش‌بینی شده است که 20 درصد را ناشران و 20 درصد دیگر را این اداره تقبل می‌کنند.

40 درصد تخفیف در نمایشگاه کتاب گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، ابوالحسن امامی بعدازظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان اظهار داشت: تعداد 520 ناشر از سراسر کشور در سامانه مؤسسه نمایشگاهی کتاب ثبت‎نام کردند که از این تعداد 350 ناشر و نمایندگی 35 هزار عنوان کتاب در نمایشگاه در معرض دید و فروش علاقمندان قرار خواهد گرفت.

* حضور  15 ناشر گلستانی در نمایشگاه

وی با اشاره به اینکه 15 ناشر گلستانی در این نمایشگاه حضور دارند، تصریح کرد: 40 درصد تخفیف برای نمایشگاه پیش‌بینی شده است که 20 درصد را ناشران و 20 درصد دیگر را اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تقبل می‌کنند.

* پیش‌بینی 400 میلیون تومانی بن یارانه‎ای

معاون فرهنگی، هنری اداره کل ارشاد گلستان بیان داشت: چیزی حدود 400 میلیون تومان پیش‎بینی بن یارانه‎ای شده است که توسط بانک صادرات که مسئول این بخش در نمایشگاه است، به مردم ارائه می‎شود.

امامی در خصوص نقد و بررسی کتاب در نمایشگاه عنوان کرد: از نویسندگان بومی که علاقمند به نقد و بررسی کتاب‎شان دارند، با حضور چهره‎های دانشگاهی، اقدامات لازم در این خصوص صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه رونمایی توسط ناشران انجام می‌شود، متذکر شد: 15 ناشر گلستانی اعلام آمادگی کردند تا در نمایشگاه حضور یابند و به دلیل تجربه خوبی که از این اقدام در سال گذشته داشتیم، امسال نیز به نقد و بررسی کتاب‎ها مبادرت خواهیم کرد.

* معرفی تعداد یک‎‌هزار و 590 عنوان کتاب از سراسر کشور به جشنواره

معاون فرهنگی، هنری اداره کل ارشاد گلستان در خصوص جشنواره گام نخست ابراز داشت: تعداد یک‎‌هزار و 590 عنوان کتاب از سراسر کشور به جشنواره رسید که 94 اثر از استان گلستان به دبیرخانه جشنواره رسید و 40 اثر از گلستان به مرحله پایانی راه یافت و در نهایت چهار اثر از گلستان انتخاب شد که در افتتاحیه نمایشگاه تقدیر خواهند شد.

امامی با بیان اینکه محورهای گام اول در پنج مرحله صورت گرفت، ابراز داشت: در حوزه شعر مقاطع بزرگسالان، کودک و نوجوان، حوزه داستان در مقاطع کودک، نوجوان و بزرگسال، علم کلام، اخلاق و عرفان، علوم قرآنی، حدیث و سیره معصومین (ع) در این جشنواره مورد بررسی قرار گرفت که برگزیدگان این جشنواره استانی و ملی در ششم دی‎ماه تجلیل می‎شوند.

وی در پایان اذعان داشت: جشنواره گام نخست برای نخستین بار در سال 1385 انجام شد که گلستان ششمین سال میزبان است؛ جایزه ادبی این جشنواره برای پدیدآورندگان و نوقلمانی است که برای نخستین‎بار به چاپ کتاب مبادرت می‎کنند.

انتهای پیام/2307/ذ/ق/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول