اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اداره ارشاد گلستان:

فروش 600 میلیون تومان کتاب در نمایشگاه/ مصلی کشش نمایشگاه کتاب را ندارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت: سال گذشته 600 میلیون تومان کتاب در نمایشگاه به فروش رفت که از لحاظ فروش و استقبال، گلستان در رتبه پنجم کشور قرار گرفت.

فروش 600 میلیون تومان کتاب در نمایشگاه/ مصلی کشش نمایشگاه کتاب را ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، غلامرضا منتظری صبح امروز در جمع مدیران دستگاه‌های فرهنگی استان اظهار داشت: دلیل انتقال نمایشگاه کتاب از مصلی گرگان به محل دائمی نمایشگاه بین‎المللی گلستان به دو مطلب اساسی بر می‌گردد یکی اینکه ناشران ابراز گله‎مندی می‎کردند که نمی‎توانند آثار خود را در غرفه‎ای کوچک ارائه دهند و دیگر اینکه گلایه مردم نیز به دلیل ترافیک جدی می‌شد به همین دلیل نمایشگاه به محل دائمی انتقال یافت.

وی تصریح کرد: زمانی که نمایشگاه کتاب در نمایشگاه بین‎المللی استان برگزار شد بالغ بر 90 درصد غرفه‎داران رضایت خود را از این جابجایی اعلام کردند اما مصلی گرگان با افزایش غرفه‎ها اصلاً کشش نمایشگاه کتاب را نداشت و در نهایت می‎توانستیم 170 غرفه با مساحت تقریبا هشت الی 9 متری دایر کنیم اما غرفه‎های محل دائمی نمایشگاه  علاوه بر تکثر در 12 متر طراحی شده است.

سهمیه بن کتاب هر ساله روند صعودی دارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ابراز امیدواری کرد میزان فروش کتاب امسال بیشتر از سال‎های قبل خواهد بود.

منتظری در خصوص سهمیه بن کارت کتاب خاطرنشان کرد: دو سال قبل سهمیه گلستان 250 میلیون تومان بود و در سال گذشته 300 میلیون تومان به گلستان اختصاص داده شد و امسال با پیگیری‎های صورت گرفته به 400 میلیون تومان افزایش یافت که هر ساله روند صعودی به خود گرفته است.

وی با بیان اینکه انتخاب ناشر رأساً انجام نمی‎شود متذکر شد: ناشران از طریق سایت اقدام به ثبت‎نام می‎کنند و این طور نیست که ما به دنبال آنها برویم بلکه ناشران بر اساس میزان استقبال و جایگاه استان اقدام به ثبت‎نام می‎کنند که گلستان در مقایسه با استان‎های همطراز از وضعیت خوبی برخوردار است.

خبرنگاران روشنگری کنند/ ناشران نامشهور به لحاظ ارائه خدمات برجسته‎ترند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با اشاره به اینکه برای حضور ناشران برجسته با تهران مکاتباتی صورت گرفته است عنوان کرد: اذهان عمومی هنوز فکر می‎کنند ناشر برجسته یعنی امیرکبیر، سروش و ... اما مردم باید بدانند که روزگار تغییر کرده و ناشرانی هستند که اسم برجسته ندارند اما به لحاظ ارائه خدمات برجسته‎ترند لذا خبرنگاران باید در این زمینه به روشنگری افکار عمومی مبادرت کنند.

انتهای پیام/2307/ی/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول