اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد گلستان خبر داد

اعلام آمادگی 520 ناشر برای حضور در نمایشگاه کتاب گلستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان از اعلام آمادگی 520 ناشر برای حضور در نمایشگاه کتاب استان خبر داد.

اعلام آمادگی 520 ناشر برای حضور در نمایشگاه کتاب گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، غلامرضا منتظری عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان اظهار داشت: مراسم افتتاحیه و اختتامیه نمایشگاه کتاب و جشنواره گام اول در تاریخ 6 دی‎ماه از ساعت 9 تا 11 صبح در تالار فخرالدین اسعد گرگانی، با حضور نماینده ولی‎فقیه در استان، استاندار گلستان، شجاعی مدیر خانه کتاب کشور و اسماعیلی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: هفتمین نمایشگاه کتاب از تاریخ 6 تا 12 دی‎ماه در محل دائمی نمایشگاه بین‎المللی گلستان برگزار می‌شود.

* نمایشگاه از ساعت 14 تا 21 دایر است/ تخفیف 40 درصدی آثار در نمایشگاه کتاب

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در مورد زمان‎بندی و ساعات بازدید از نمایشگاه بیان داشت: در ارزیابی که از سال‎های گذشته داشتیم، به این نتیجه رسیدیم که در دو نوبت صبح و عصر یک حالت فرسایشی برای غرفه‎داران ایجاد شد که این مسئله گله‌مندی شهروندان را در پی داشت، بر همین اساس، قرار است نمایشگاه کتاب از ساعت 14 تا 21 به علاقمندان ارائه خدمت دهد.

وی در مورد درصد تخفیف نمایشگاه عنوان کرد: همانند سال‌های گذشته با 40 درصد تخفیف تمام آثار به شکل عمومی در اختیار افراد قرار می‎گیرد، البته ممکن است بعضی از ناشران از سهم خود استفاده کنند و این تخفیف را تا 50 درصد افزایش دهند.

* اعلام آمادگی 520 ناشر برای حضور در نمایشگاه گلستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان متذکر شد: برای دانشجویان، محققان، استادان دانشگاه، اساتید و طلاب حوزه‎های علمیه نیز هر ساله سهمیه خاصی در نظر گرفته می‎شود و برای عموم نیز سهمیه دیگری قائل می‎شویم که در آئین اختتامیه رقم سهمیه را اعلام خواهیم کرد.

منتظری با اشاره به تعداد ناشران شرکت‎کننده در نمایشگاه کتاب گلستان ابراز داشت: براساس آخرین آماری که داریم تاکنون 520 ناشر برای حضور در نمایشگاه کتاب گلستان اعلام آمادگی کردند، در حالی که در سال گذشته این تعداد 410 نفر بود، بنابراین این رغبت و رشد فزاینده، نشان‎دهنده درخشش گلستانی‎ها در نمایشگاه سال گذشته است و ناشران به گلستان به عنوان گزینه اولویت‎دار نگاه می‌کنند.

* افزایش تعداد غرفه‎های نمایشگاه کتاب

وی یادآور شد: با توجه به استقبال مردم از نمایشگاه کتاب، تعداد غرفه‎های نمایشگاهی حداقل به 300 غرفه افزایش می‌یابد که این رقم در سال گذشته 200 الی 220 غرفه بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در پایان اظهار داشت: با بررسی نقاط ضعف و قوت برگزاری نمایشگاه در سال گذشته، سعی شده تا کاستی‎ها به حداقل برسد و با مکاتباتی که با دانشگاه‎ها و ناشران اهل سنت صورت گرفته، تلاش می‎شود تا نیاز همه شهروندان را فراهم کنیم.

انتهای پیام/2307/ذ/ت/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول