اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

55 درصد تعهد اشتغال عملیاتی شده است

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل از تحقق 55 درصدی تعهد ایجاد اشتغال این استان در سال جاری خبر داد.

55 درصد تعهد اشتغال عملیاتی شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد در کارگروه تخصصی اشتغال که با حضور مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: هرچند با گذشت حدود 9 ماه از سال باید تحقق اشتغال ما به بیش از 70 درصد می‌رسید اما در تلاش هستیم طی دو هفته آینده 55 درصد فعلی به 65 درصد برسد تا در پایان سال به میزان واقعی اشتغال تعهد شده استان اردبیل تحقق یابد.

رئیس شورای اشتغال استان اردبیل یادآور شد: از تعهد 43 هزار و 907 نفر اشتغال امسال که دستگاه‌های اجرایی و دولتی تولیت آن را عهده‌دار شده‌اند تاکنون 23 هزار و 999 اشتغال به ثمر نشسته است که نسبت به دو هفته قبل که تحقق ما 44 درصد بود در این دو هفته این رقم به 55 درصد افزایش یافته است.

وی در خصوص تحقق اشتغال دستگاه‌های مختلف اجرایی بیان داشت: آب و فاضلاب شهری از 10 تعهد اشتغال هفت نفر، آبفای روستایی از 102 نفر تعهد اشتغال 45 نفر، زندان‌ها از 250 تعهد اشتغال 86 نفر و بنیاد شهید از 700 تعهد اشتغال خود 674 نفر را تحقق داده است.

نیکزاد با قدردانی از مدیران آموزش فنی و حرفه‌ای و آموزش و پرورش که بیشتر از تعهد خود اشتغال ایجاد کرده‌اند، افزود: آموزش فنی و حرفه‌ای از تعهد 550 نفری خود بیش از 590 نفر اشتغال را تحقق داده و آموزش و پرورش نیز از 116 تعهد خود بیش از 284 نفر را جذب کرده است که 245 درصد تعهد اشتغال را در این مجموعه‌ها شاهد هستیم.

استاندار اردبیل تعهد اشتغال بنیاد مسکن را 7 هزار نفر و جهاد کشاورزی را نیز به همین میزان اعلام کرد و افزود: بنیاد مسکن از تعهد خود 5 هزار و 891 نفر را تحقق داده و جهاد کشاورزی نیز تنها به تحقق یک‌هزار و 685 نفر اشتغال خود عمل کرده است.

وی حمل و نقل را از جمله مجموعه‌های موفق در حوزه اشتغالزایی برشمرد و گفت: این دستگاه در قبال 200 نفر تعهد اشتغال خود برای 210 نفر اشتغال ایجاد کرده است.

نیکزاد بیان داشت: علوم پزشکی از یک هزار و 96 تعهد به 530 نفر، راه و شهرسازی از 3 هزار و 398 تعهد به 220 مورد، بهزیستی از یک هزار تعهد اشتغال خود به 291 نفر اشتغال و آب منطقه‌ای نیز از 750 تعهد اشتغال به 271 مورد پایبند بوده و عمل کرده است.

مقام ارشد دولت در استان اردبیل سهم شرکت توزیع نیروی برق را 32 نفر اشتغال با تحقق 31 نفر اعلام کرد و گفت: شهرک‌های صنعتی از 100 نفر تعهد اشتغال به 34 مورد، صندوق مهر امام رضا از 3 هزار تعهد اشتغال به یک هزار و 302 نفر، صنعت و معدن از 9 هزار و 800 تعهد اشتغال به 4 هزار و 70 نفر، ارشاد اسلامی از یک هزار و 250 تعهد به 204 نفر اشتغال عمل کرده است.

وی سهم کمیته امداد را از اشتغال استان 4 هزار و 848 نفر و مرکز رشد و فناوری را 20 تعهد اشتغال عنوان کرد و افزود: به ترتیب این دستگاه‌ها موفق شدند برای یک هزار و 661 نفر و همچنین 11 نفر اشتغال ایجاد کنند.

این مسئول سهم دو دستگاه میراث فرهنگی و ورزش و جوانان را نیز خاطرنشان کرد و افزود: میراث فرهنگی از یک هزار و 200 تعهد اشتغال خود به 886 نفر و ورزش و جوانان از تعهد 369 نفری اشتغال به 194 نفر فرصت شغلی ایجاد کرده است.

دستگاه‌های اجرایی عقب‌ماندگی‌های خود را جبران کنند

استاندار اردبیل با بیان اینکه همچنان چهار پنج دستگاه استان از عقب‌ماندگی در حوزه اشتغال رنج می‌برند، افزود: جهاد کشاورزی به 24 درصد، صنعت و معدن به 42 درصد و کمیته امداد به 34 درصد، بهزیستی به 29 درصد و آب منطقه‌ای نیز به 36 درصد تعهد اشتغال خود در سال جاری عمل کردند.

وی با ابراز نارضایتی از عملکرد این دستگاه‌ها که با گذشت 9 ماه از سال زیر 50 درصد تعهد اشتغال خود را انجام داده‌اند، افزود: باید این عقب‌ماندگی‌ها را جبران کرده و طی یک ماه آینده با تلاشی مضاعف متوسط 35 درصد را به 70 درصد ارتقا دهیم.

این مسئول با اعلام اینکه حدود 30 درصد از برنامه‌ها عقب مانده‌‌ایم افزود: برخی دستگاه‌ها در حوزه اشتغال ضعیف عمل کردند چرا که با گذشت 9 ماه از سال قابل قبول نیست دستگاهی عریض و طویل مثل جهاد کشاورزی و یا کمیته امداد و بهزیستی تنها به 30 درصد تعهد خود عمل کرده باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نیکزاد با بیان اینکه تنها آمار سامانه رصد مورد قبول ما است اظهار داشت: مدیران دستگاه‌های اجرایی اگر ادعای ایجاد اشتغال بیشتر را دارند باید آمار خود را به هر نحو ممکن و حتی در روزهای تعطیل به دلیل تراکم ورود اطلاعات به سامانه رصد اشتغال در این سامانه به ثبت برسانند.

انتهای پیام/62001/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول