اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی فردوس خبر داد

معرفی 500 طرح اشتغال‌زایی به بانک کشاورزی فردوس

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد کشاورزی فردوس از معرفی 500 طرح اشتغال‌زایی به بانک‌ کشاورزی این شهرستان خبر داد.

معرفی 500 طرح اشتغال‌زایی به بانک کشاورزی فردوس

عباسعلی غلامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار کرد: صندوق ملی حمایت از توسعه بخش کشاورزی با هدف صدور مجوز و اعطای تسهیلات ارزان قیمت به کشاورزان تشکیل شده است.

وی گفت: از محل اعتبارات سال 90 تاکنون بیش از 500 طرح کشاورزی به مبلغ 32 میلیارد تومان به بانک‌ کشاورزی فردوس معرفی شده‌ است.

رئیس جهاد کشاورزی فردوس، کارمزد تسهیلات بخش کشاورزی در سال گذشته را هفت درصد اعلام کرد و افزود: کارمزد تسهیلات اعطایی به بخش کشاورزی در سال جاری به 13 درصد افزایش یافته است.

غلامی با اشاره به اینکه از مجموع 32 میلیارد تومان طرح معرفی شده به بانک کشاورزی تاکنون تنها 3 میلیارد و 500 میلیون تومان آن به متقاضیان پرداخت شده است، تصریح کرد: بانک کشاورزی باید به پرداخت تسهیلات سرعت بیشتری بدهد چرا که فاصله 3 میلیارد و 500 میلیون تومان تا 32 میلیارد تومان بسیار زیاد است.

*ایجاد اشتغال برای 300 نفر در فردوس

وی یادآور شد: بیشتر تسهیلات بخش کشاورزی به طرح‌هایی نظیر اصلاح باغات، توسعه دامپروری و صنایع تبدیلی پرداخت و با پرداخت آن برای بیش از 300 نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی فردوس، اعتبار اختصاص یافته به صندوق ملی حمایت از توسعه بخش کشاورزی خراسان‌جنوبی را مبلغ 64 میلیارد تومان در سال جاری عنوان کرد و گفت: هیچ محدودیتی برای پرداخت تسهیلات به متقاضیان وجود ندارد و به همه طرح‌های کشاورزی در سطح استان تسهیلات پرداخت می‌شود.

غلامی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات کشاورزی به طرح‌های بزرگ باید از محل تسهیلات سال جاری پرداخت شود، تصریح کرد: در سال جاری برای یک طرح بزرگ کشاورزی در فردوس تسهیلات بالای یک میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی یادآور شد: تسهیلات ابلاغ شده سال جاری در اختیار بانک‌های مختلف از جمله سپه، صادرات، کشاورزی و رفاه کارگران قرار داده شده تا به متقاضیان پرداخت شود.

رئیس جهاد کشاورزی فردوس، نداشتن ضامن و وثیقه را از مهم‌ترین مشکلات متقاضیان تسهیلات بانکی دانست و اظهار کرد: صرف زمان برای تهیه ضامن و وثیقه سبب شده تا روند اعطای تسهیلات به متقاضیان طولانی شود.

انتهای پیام/69007/ی/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول