اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون خراسان رضوی:

320 هزار میلیارد ریال اعتبار برای اشتغال در خراسان رضوی نیاز است

خبرگزاری فارس: مدیرکل کار و رفاه اجتماعی استان خراسان رضوی گفت: 320 هزار میلیارد ریال اعتبار برای رسیدن به نرخ 7درصدی اشتغال در خراسان رضوی نیاز است.

320 هزار میلیارد ریال اعتبار برای اشتغال در خراسان رضوی نیاز است

به گزارش خبرگزاری فارس از خلیل آباد، علی‌اکبر لبافی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه رسیدن به نرخ 7 درصدی در پایان برنامه توسعه کشور ،320 هزار میلیارد ریال اعتبار را می‌طلبد.

وی اظهار کرد: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران که تنها منبع ارائه آمار در کشور است ،نرخ بیکاری استان خراسان رضوی در تابستان امسال 4/8 درصد بود که نرخ کشوری 3/12 اعلام شده بود.

لبافی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی را یک هماهنگ کننده در بحث اشتغال استان که دستگاه‌های مختلف تلاش می‌کنند ذکر کرد و افزود: از مجموع اعتبارات سال 90 استان در بحث مشاغل خانگی که معادل 1630 میلیارد ریال بود، 77 درصد جذب این اعتبارات قرض الحسنه محقق شد.

وی از اعتبارات 1150 میلیارد ریالی مشاغل خانگی استان خراسان در سال جاری خبر داد.

لبافی گفت: در سال 90 و 91 تاکنون 180 هزار نفر در سامانه مشاغل خانگی ثبت‌نام داشته‌اند که برای تعداد 80 هزار نفر مجوز کسب و کار صادر شده است و از این تعداد 55 هزار نفر به بانکهای مختلف معرفی شدند که تعداد 40 هزار نفر توانسته‌اند از اعتبارات مشاغل خانگی  در سطح استان بهرمند شوند.

وی روند پرداخت اعتبارات مشاغل خرد و خانگی سال جاری را با سرعت بیشتر توسط بانک‌ها مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: همه دستگاهها باید در بحث اشتغال تلاش کنند تا به جایگاه مطلوب در استان برسیم.

حسین نوری سرپرست اداره تعاون ،کار و رفاه اجتماعی شهرستان خلیل‌آباد هم گفت: در سال 90 اعتبارات مشاغل خانگی خلیل‌آباد 34660 میلیون ریال بود که با معرفی 1000 نفر به بانک‌ها تعداد 860 نفر موفق به دریافت تسهیلات شدند که 95 درصد اعتبارات شهرستان با همکاری بانک‌ها و اعضای کارگروه جذب شد.

وی افزود: اعتبارات سال جاری شهرستان خلیل‌آباد در بحث مشاغل خانگی و خود اشتغالی بالغ بر 40 میلیارد ریال است که حسب مصوبات کارگروه اشتغال شهرستان با همکاری دستگاه‌های ذیربط در صدور مجوز و معرفی به بانکها توسط این اداره به عنوان دبیرخانه کارگروه در دست اقدام است.

انتهای پیام/70006/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول