اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد نخبگان کرمان:

ایده‌های پایان‌نامه‌ای خاک می‌خورد / پایان‌نامه‌ها برای خودکفایی کرمان کافی است

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد نخبگان استان کرمان گفت: ایده‌های پایان‌نامه‌ای در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکترا در اتاق اساتید به دلیل عدم پیگیری‌ها خاک می‌خورد.

ایده‌های پایان‌نامه‌ای خاک می‌خورد / پایان‌نامه‌ها برای خودکفایی کرمان کافی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، فرشید کی‌نیا پیش از ظهر امروز در یازدهمین جشنواره ممتاز، مبتکر و نوآور بسیجیان  اظهار داشت: از منظر پژوهش‌های علمی کشور ما در مرحله حساسی است.

وی افزود: کشور با توجه به اصالت اسلامی ایران نیاز به بسیج علمی، صنعتی و پژوهشی دارد که امروز با فشارهای مضاعف دشمنان این نیاز بیشتر حس می‌شود.

نخبگان گول خانه و ماشین خارجی را نخورند

رئیس بنیاد نخبگان کرمان با اشاره به دستور رهبری مبنی بر تشکیل این بنیاد تصریح کرد: دفتر بنیاد علمی نخبگان کرمان با یک سال و نیم فعالیت، کار شناسایی و جذب نخبگان را از مقاطع دبیرستان با برگزاری اردوهای علمی آغاز کرده است.

وی افزود: جوسازی‌های پوشالی دشمنان موجب فرار نخبگان از کشور می‌شود، زیرا با وعده‌ها و امکانات مالی هوش علمی نخبگان را می‌دزدند و نباید فریب خانه و ماشین در خارج را بخوریم.

کی‌نیا تصریح کرد: دانشجویان بسیجی که در درک تهدیدات و نقش‌های شوم دشمنان فهیم هستند،‌‌ باید با فرهنگ‌سازی و برنامه‌های مناسب در محیط دانشگاه، دانشجویان را از سوء استفاده‌های بیگانگان آگاه کنند.

تاسیس دانشگاه بسیج و راه‌اندازی مجلات علمی ضروری است

وی دادن امکانات مالی به نخبگان را امری مهم در عدم تسلیم آن‌ها به دشمنان دانست و گفت: پیشنهاد تاسیس یک دانشگاه بسیجی را به مسئولان بسیج استان کرمان دادیم که برای تثبیت ارزش‌های اسلامی و دفاع از آرمان‌های انقلاب ضروری است.

رئیس بنیاد نخبگان کرمان پیشنهادی در راه‌اندازی مجموعه مجلات بسیجی داد و بیان داشت: دانشجویان و اساتید برای ارتقای سطح علمی خود مجبور به انتشار مقاله آی‌اس‌آی در مجله‌های خارجی هستند و ما باید از ظرفیت علمی دانشگاهیان برای داشتن مجلات اختصاصی اقدام کنیم. 

کی‌نیا تاکید داشت: داشتن عزمی راسخ برای ایجاد بسیج علمی و صنعتی در راستای پیشبرد علم و استقلال صنعت در کشور ضروری است.

وی برگزاری جشنواره اختراعات را از خدمات بنیاد نخبگان علمی در کشور عنوان کرد و گفت: به‌ زودی جشنواره مخترعان کویر ویژه منطقه جنوب شرق با استان‌های سیستان و بلوچستان، یزد در کرمان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: با فراخوان اعلام شده 300 طرح ثبت‌نام کردند که به‌ دلیل عدم امکانات بودجه‌ای و اجرایی مجبور به پذیرش 100 مخترع شدیم.

نخبگان می‌توانند اختراعات خود را به نمونه تجاری تبدیل کنند

کی‌نیا با اشاره به "مرکز رشد شرکت‌های فناوری" و نیز "پارک علم و فناوری" در استان ابراز داشت: اختراعات ثبت شده هر قشر که قابلیت عرضه به بازار و صنعت را داشته باشند با معرفی به مرکز رشد، پس از تایید جلسه داوری به‌ عنوان یک شرکت نوآور ثبت می‌شوند.

وی تصریح کرد: در این مرکز با دادن وام بدون بهره و امکانات آزمایشگاهی بسترسازی برای ساخت ایده به مخترعان داده می‌شود و نمونه آزمایشگاهی بعد از پایان مهلت دو ساله برای ساخت نمونه صنعتی به پارک علم و فناوری ارجاع داده می‌شود.

کی‌نیا با بیان اینکه بیش از 100 اختراع در کرمان به مرحله تولید تجاری رسیده و در چرخه صنعت جاری شده است، گفت: در پارک علم و فناوری با ایجاد کارگاه، راه‌اندازی خط تولید و دادن وام کم بهره به مخترع اجازه تبدیل نمونه صنعتی به تجاری داده می‌شود.

‌رئیس بنیاد نخبگان اعلام کرد: 200 شرکت عضو پارک علم و فناوری در رشته‌های معماری، ساخت بتن، شیمی، محصولات نانو و ... ‌هستند و استان کرمان مانعی برای ارائه امکانات به نخبگان ندارد.

کی‌نیا اذعان داشت: به تمام شرکت‌هایی که بر پایه یک طرح اثبات شده ایده‌ای را اختراع می‌کنند، شرکت دانش‌بنیان می‌گوییم.

وی افزود: بعد از دستور مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد بنیاد نخبگان، شخصا ایشان پیگیر برنامه‌های این بنیاد هستند و دولت هم با توان خود راهکارهایی اجرا کرده تا از حد بالای ایده‌ها در کشور استفاده شود.

پایان‌نامه‌ها برای خودکفایی کرمان کافی است

‌رئیس بنیاد نخبگان کرمان با اظهار تاسف از عدم تلاش اساتید در ثبت پژوهش‌ها گفت: ایده‌های پایان‌نامه‌ای در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکترا در اتاق اساتید به دلیل عدم پیگیری‌ها خاک می‌خورد و اگر پایان‌نامه‌ها به مرحله اجرایی در بیاید در استان خودکفا می‌شویم.

کی‌نیا کرمان را بهشت معادن خواند و ابراز داشت: بالاترین ظرفیت معادن مس و فلزات در در استان داریم، اما عدم دخالت پژوهش‌‌ها موجب شده تا آمار شرکت‌‌های فناوری از راندمان پایینی خبر دهند.

وی افزود: آی‌اس‌آی مقاله‌ای است که حداقل دو سه مورد نوآوری محض داشته باشد، اما با وجود تلاش مخترعان در چاپ مقالات آی‌اس‌آی از آن طرف توجهی به ساخت ایده‌ها نشده است.

‌رئیس بنیاد نخبگان استان کرمان تاکید داشت: ایران اسلامی نیازی به وجود نخبه‌ای ندارد که ارزشی برای میهن و اعتقاداتش قائل نشود و نخبگان باید بدانند خدمت در کشوری که خون شیعیان را می‌ریزند، از یک شیعه بعید است.

انتهای پیام/80028/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول