اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مرکز رشد فناوری گناباد:

پایان‌نامه‌های دانشجویان دارای مدیریت صحیحی نیست

خبرگزاری فارس: مدیر مرکز رشد فناوری گناباد گفت: عدم توجه مراکز آموزش عالی به مدیریت صحیح پایان‌نامه‌های دانشجویان از دلایل اصلی افزایش بیکاری در اقشار تحصیلکرده است.

پایان‌نامه‌های دانشجویان دارای مدیریت صحیحی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، علیرضا جاوید عربشاهی صبح امروز در نشستی خبری که در محل دفتر این مدیریت در گناباد برگزار شد اظهار داشت: برگزاری بیش از 4 جلسه مشاوره و حقوقی و برگزاری هشتمین نشست هم‌اندیشی شرکت‌های عضو ، پیگیری ثبت دو اختراع توسط شرکت همکار، پیگیری تکمیل 3 پرونده برای ورود به دوره رشد مقدماتی اهم فعالیت‌های این مرکز طی آبان ‌ماه بوده است.

وی افزود: تدوین BP و گزارش مالی مرکز و ارسال آنها به ترتیب برای وزارت علوم و پارک علم و فناوری خراسان، بازدید از شرکت‌های تحت پوشش (شرکت کویر نوش)، عقد تفاهم‌نامه با دانشگاه علوم پزشکی گناباد از دیگر فعالیت‌ها بوده است.

وی ادامه داد:اطلاع‌رسانی به مؤسسات، شرکت‌ها و صنوف مختلف برای صدور گواهی دانش‌بنیان و نیز استفاده از آزمایشگاه کالیبراسیون مجهز مرکز رشد فناوری، آغاز گروه عارض‌یابی تشکیل شده توسط مرکز و نخستین بازدید آن از کارخانه دیرگداز گناباد و ... از دیگر فعالیت‌های این مرکز طی یک ماه گذشته است.

جاوید عربشاهی ضمن انتقاد از تعلل دانشگاهیان برای ایجاد ارتباط با مرکز رشد فناوری تأکید کرد: یکی از دلایل اصلی افزایش روزافزون نرخ بیکاری در بین اقشار تحصیلکرده که تبدیل به بحرانی مهم شده است، عدم توجه مراکز آموزش عالی به اهمیت بالای مدیریت صحیح پایان‌نامه‌های دانشجویان و انتقال مفاهیم با ارزشی همچون کارآفرینی و واقعیت‌های دنیای تولید و صنعت و ... به آنان است که سبب می‌شود پس از فارغ‌التحصیلی توانایی لازم و کافی برای ایجاد اشتغال و یا ورود به شغل‌های مختلف را نداشته باشند.

مدیر مرکز رشد فناوری گناباد با اشاره به راه‌اندازی مراکز رشد توسط دانشگاه علوم پزشکی و بسیج در شهرستان گناباد گفت: فعالیت در جهت کمک به گسترش کارآفرینی و شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان، باید افزایش پیدا کند.

جاوید عربشاهی خاطر نشان ساخت: فقط پارک‌های علم و فناوری در سطح کشور، می‌توانند گواهی دانش‌بنیان‌ بودن برای مؤسسات و شرکت‌ها صادر کنند.

وی افزود: در رابطه با رفع ابهامات و ارتقای سطح کیفی فعالیت‌ها، ضمن بازدید دکتر شفقی، مدیر مرکز رشد سلامت در دانشگاه علوم پزشکی گناباد از مرکز رشد فناوری، بین ما و این دانشگاه تفاهم‌نامه همکاری در پنج ماده منعقد شد که بر اساس آن دو طرف متعهد شدند در بهره‌مندی از امکانات یکدیگر از قبیل توانایی‌های فکری، تجربی، پژوهشی، آزمایشگاهی، کتابخانه‌ای، ارتباطات بین‌المللی، فضای فیزیکی و ... برای اعضا، برگزاری سمینار، کنفرانس، کارگاه و بازآموزی مشترک و ... با یکدیگر نهایت همکاری را داشته باشند.

انتهای پیام/70007/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول