اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی مطرح کرد

اسلامی‌سازی دانشگاه‌ها جدی گرفته شود / حمایت از پایان‌نامه‌های دانشگاهی

خبرگزاری فارس: معاون پژوهشی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی گفت: نهادهای نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها باید در راستای رشد علمی در مسیر اسلامی‌سازی دانشگاه‌ها تلاش کنند.

اسلامی‌سازی دانشگاه‌ها جدی گرفته شود / حمایت از پایان‌نامه‌های دانشگاهی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم مجید امامی امروز در حاشیه گردهمایی اعضای هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه رشد علمی در مسیر اسلامی‌سازی‌ در دانشگاه‌ها جدی گرفته شود، اظهار کرد: یکی از اهداف ما در پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی این است که با فعالیت‌های مستمر این مرکز روند اسلامی شدن دانشگاه‌ها تسریع شده و زودتر به نتیجه مطلوب برسد.

وی با اشاره به همکاری پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی با شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها افزود: یکی از وظایفی که این پژوهشگاه برای خود در نظر گرفته، تغذیه کردن این شورا برای حرکت صحیح در مسیر داشتن دانشگاه‌هایی اسلامی است.

معاون پژوهشی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی در خصوص تأثیرگذاری شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها گفت: این شورا یکی از شوراهای اقماری شورای عالی انقلاب فرهنگی است که مصوبات آن پس از گذشت یک مدت زمانی در حکم مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

وی ابراز داشت: مرکزیت پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی به شهر قم آمد چرا که قم بهترین خاستگاه برای این‌گونه حرکات فکری است.

امامی با اشاره به فعال بودن دو پژوهشکده علم و دین و معارف از این پژوهشگاه در قم خاطر نشان کرد: ایده‌های نابی در این حوزه وجود دارد که در آینده به مرحله عمل خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه نهادهای نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به عنوان یک مرکز خدمات دهنده فرهنگی شناخته شده‌اند، بیان داشت: این در حالی است که این مراکز با توجه به ظرفیت بزرگ حوزوی که دارند، باید به مراکز پژوهشی تبدیل شده و به امور پژوهشی و توسعه علمی در دانشگاه‌ها کمک کنند.

معاون پژوهشی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی افزود: نهادهای نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها باید به این مراکز کمک کنند تا پایان‌نامه‌هایی که برطرف کننده نیازهای روز جامعه است را در دستور کار قرار دهند.

وی بیان داشت: در تمام 600 واحد دانشگاهی کشور یک دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری وجود دارد که از این ظرفیت باید برای اسلامی‌سازی دانشگاه‌ها بهترین استفاده را کرد.

امامی گفت: از سال آینده پایان‌نامه‌های دکتری که مورد تائید پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی باشند، تا سقف شش میلیون تومان و پایان‌نامه‌های ارشد تا سقف دو میلیون تومان حمایت می‌شوند و محدودیتی در هیچ دانشگاهی در این زمینه وجود نخواهد داشت.

وی با اشاره به برگزاری همایش مردم‌سالاری دینی توسط این مرکز خاطر نشان کرد: در جریان برگزاری این همایش در صدد هستیم نظریه مردم‌سالاری دینی را به طور مبسوط تبیین کنیم.

انتهای پیام/78006/ش/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول