اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس فتا استان البرز:

عامل فروش اینترنتی پایان‌نامه‌ها دستگیر شد

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس فتا استان البرز از دستگیری فردی که از طریق یکی از سایت‌های اینترنتی به صورت غیر مجاز اقدام به فروش پایان‌نامه‌های دانشجویی می‌کرد در یکی از استان‌های مرکزی خبر داد.

عامل فروش اینترنتی پایان‌نامه‌ها دستگیر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از پایگاه خبری پلیس البرز، مهدی کاکوان اظهار داشت: در پی ارجاع پرونده شکایت زنی از دادسرای کرج به این پلیس مبنی بر فروش غیر قانونی پایان‌نامه دانشجویی وی از طریق یکی از سایت‌های اینترنتی پیگیری موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتا استان البرز قرار گرفت.

وی در ادامه گفت: شاکی در ادامه اظهاراتش به پلیس گفت که پایان‌نامه کارشناسی ارشد وی که در یکی از دانشگاه‌های معتبر کشور صاحب رتبه اول شده است بدون اخذ اجازه و ذکر منبع و نویسنده از سوی شخص ناشناسی در یکی از سایت‌های اینترنتی در معرض فروش قرار گرفته است بدون این که وی به شخص خاصی مظنون باشد.

کاکوان افزود: ماموران بلافاصله با انجام تحقیقات پلیسی و کارهای اطلاعاتی بر روی تعدادی از سایت‌های اینترنتی رد پای شخصی به نام «کامران – ر» را در این پرونده به دست آورده و پس از احضار نامبرده به پلیس فتا و بازجویی‌های انجام شده در این خصوص وی اذعان داشت که پایان‌نامه را از یکی از سایت‌های اینترنتی خریداری و سپس به صورت پستی دریافت کرده است.

این مسئول افزود: ماموران با توجه به اظهارات کامران و بررسی سایت مورد نظر تنها سرنخی از فردی که در یکی از استان‌های شرقی کشور ساکن بود به دست آوردند و در ادامه ماموران پس از دادن آموزش‌های لازم به کامران درباره قرار سوری از طریق اینترنت با این فرد به منظور دادن سفارش جهت دریافت پایان‌نامه مشخصات فروشنده اصلی را از طریق اینترنت به دست آوردند.

کاکوان تصریح کرد: پس از تحقیقات تکمیلی ماموران و بررسی‌های پلیسی مشخص شد که فروشنده اصلی پایان نامه‌های دانشجویی در یکی از استان‌های مرکزی کشور ساکن است که از طریق اینترنت و رابط خود اقدام به فروش و در اختیار قرار دادن پایان‌نامه‌های دانشجویی می‌کند.

وی گفت: با توجه به دلایل و مستندات موجود ماموران پس از دریافت نیابت قضایی به استان مورد نطر اعزام و پس از شناسایی محل سکونت وی در یک عملیات غافلگیرانه متهم را دستگیر و جهت تحقیقات بیشتر به پلیس فتا استان البرز منتقل کردند.

به گفته این مسئول متهم در تمام مراحل بازجویی ماموران به جرم خود مبنی بر تهیه پکیجی از پایان نامه‌های دانشجویی و بارگذاری آنها در سایت اینترنتی جهت فروش به متقاضیان اعتراف کرد.

گفتنی است، متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

انتهای پیام/ن30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول