اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌رضوی:

پایان‌نامه‌های دانشجویی توجیه و پشتوانه علمی داشته باشد

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌رضوی گفت: بهتر است توجهی به پایان‌نامه‌های دانشجویی داشته باشیم و کاری کنیم تا پایان‌نامه‌های دانشجویی پشتوانه علمی داشته باشد.

پایان‌نامه‌های دانشجویی توجیه و پشتوانه علمی داشته باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود صلاحی ظهر امروز در افتتاحیه سومین المپیاد بین‌المللی مخترعان، مبتکران و نوآوران در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر بنگاه‌های علمی اعلام کرده‌اند که ایران 11 برابر علم دنیا تولید علم دارد و نکته قابل توجه این است که جمهوری اسلامی به عنوان نظام مردم سالاری به علم توجه بیشتری نسبت به سایر کشورها دارد.

استاندار خراسان‌رضوی افزود: در خراسان‌رضوی اول انقلاب 3 میلیون جمعیت داشت که 5 هزار و 600 نفر آن دانشجو بودند که نیمی از آنها در مقطع فوق‌دیپلم تحصیل می‌کردند، اما در حال حاضر جمعیت استان 6 میلیون نفر است و تعداد دانشجویان آن 240 هزار نفر است که این نشان دهنده این است که علاوه بر پیشرفت کیفی پیشرفت کمی نیز داشته‌ایم که با رشد دو برابری جمعیت تعداد دانشجویان بیش از دو برابر شده است.

صلاحی خاطرنشان کرد: حتی در زمانی که جنگ را به ما تحمیل کردند رشد علمی‌خود را متوقف نکردیم و تمام مردم و مسئولان به ویژه مقام معظم رهبری برای توسعه علم توصیه کردند.

وی تاکید کرد: علم باید ابتدای آن نوآوری باشد تا شکوفا شود اگر چه یادگیری علوم از سایر کشورها خوب است اما باید همواره نوآوری مد نظر قرار بگیرد و مبتکرین و نوآوران و مخترعان جلودار توسعه علم باشند.

استاندار خراسان‌رضوی با اشاره به اختراعات گفت: اختراعات بیشتر به اختراعات صنعتی گفته می‌شود در نتیجه زمانی فرد مخترع است که نظام به او هزینه نمونه‌سازی دهد و ارتباط او با تولید کننده برقرار شود تا این اختراع به تولید و تولید به ثروت عمومی جامعه اضافه کند که این امر بی‌شک سبب تشویق سایر مخترعان می‌شود.

صلاحی تذکری در ارتباط با استفاده پایان‌نامه‌های دانشجویی داد و گفت: بهتر است توجهی به پایان نامه‌های دانشجویی داشته باشیم و کاری کنیم تا پایان نامه‌های دانشجویی که پشتوانه علمی دارند و اساتید با دانشجو برای گردآوری آن همکاری کرده‌اند به عنوان یک اثر نو که در آن ابتکار است، استفاده شود.

وی یادآور شد: بعد از اختراع ابتکار قرار دارد که تمام افراد می‌توانند سبب نوآوری شوند و مقصد عالی دانشگاه این است که  دانشجو در کنار علم خود مخترع یا مبتکر و نوآور باشد.

استاندار خراسان‌رضوی افزود: با فشارها و تحریم‌هایی که دشمنان به کشور ما وارد می‌کنند فرصت خوبی است تا با برنامه‌ریزی اداره کشور را از وابستگی به نفت به تولید برده و از نفت برای ارزش افزوده استفاده کنیم.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول