اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره‌کل تبلیغات اسلامی قزوین:

امام باقر (ع) دانشگاه علوم اسلامی را بنیان‌گذاری کرد

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: امام محمدباقر (ع) با تبیین و ترویج علم اسلامی توانست دانشگاه علوم اسلامی را در دین تشیع بنیان‌گذاری کند.

امام باقر (ع) دانشگاه علوم اسلامی را بنیان‌گذاری کرد

حجت‌الاسلام عباس نظری امروز به مناسبت ولادت امام محمدباقر (ع) در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به اینکه در دوران زندگی امام محمدباقر (ع) افرادی به سود حاکمان ظالم احادیث جعل می‌کردند و حتی افکار عمومی مسلمانان را درباره امامت و ولایت به انحراف می‌کشاندند، اظهار داشت: این امام بزرگوار برای مقابله با این افکار معارف اسلامی و علوم دینی را تبیین و ترویج کرد تا معرفت و آگاهی مسلمانان را افزایش دهد.

این مسئول با بیان اینکه در انتقال قدرت غاصبانه از بنی‌امیه به بنی‌عباس منجر به اختلاف سیاسی بین این دو حکومت شده بود، گفت: این امام بزرگوار از این موقعیت براى ترویج معارف اصیل اسلامی استفاده کرد و توانست دانشگاه تشیع و علوم اسلامی را بنیان‌گذاری کند.

وی با اشاره به اینکه امام محمدباقر (ع) در دوره‌ای زندگی می‌کرد که انسان‌ها نیازمند علوم مختلفی بودند، بیان کرد: این امام بزرگوار با آشکار کردن رموز زندگی و علوم اسلامی توانست به نیازهای فکری، عقیدتی و معنوی آنان پاسخ دهد تا نیازهای آنان برطرف شود.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین با بیان اینکه امام محمدباقر (ع) بوده لقب‌هایی از جمله شاکر، صابر و هادى برخوردار که هر یک بیان‌کننده صفتی از ایشان بود، خاطرنشان کرد: این امام بزرگوار با آشکار کردن اسرار علم و دانش بیشتر به باقرالعلوم بین مردم معروف شد.

نظری با اشاره به اینکه امام محمدباقر (ع) در سوم ماه صفر سال 57 هجرى در مدینه به دنیا آمد، عنوان کرد: این امام بزرگوار در واقعه کربلا بیش از سه سال سن داشتند که سختی‌ها و مصیبت‌های این واقعه را تحمل کردند.

این مسئول ادامه داد: دوران امامت امام محمدباقر (ع) بیش از 19 سال بود که با درگذشت پدر بزرگوارشان آغاز شد و در این مدت برای هدایت مردم به سوی خداوند متعال و گسترش علم و دانش در بین آنان بسیار تلاش کردند.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین با بیان اینکه در دین اسلام به رشته‌های ورزشی تیراندازی، اسب ‌سواری و شنا تأکید ویژه‌ای شده است، ابراز داشت: این رشته‌ها در فقه اسلامی احکام خاص خود را دارد که باید هر فردی در ورزش کردن در این رشته‌ها مصمم باشد.

نظری با اشاره به بیانات رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر اینکه «باید هر فردی در کسب تحصیل، تهذیب و ورزش تلاش کند»، عنوان کرد: با کسب علم و معرفت و ورزش کردن می‌توان اخلاق معنوی و سلامت جسمانی را به نحو مطلوبی ارتقا داد که بر این اساس باید هر فردی در تحقق این سه هدف تلاش کند.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین متذکر شد: افراد جامعه با ورزش کردن می‌توانند نشاط و شادابی خودشان و جامعه را افزایش دهند.

وی با اشاره به اینکه امام محمدباقر (ع) برای کسب درآمد در مزرعه‌ای کشاورزی می‌کردند تا بتوانند درآمد خودشان را به دست آورند، اضافه کرد: روزی ایشان در هوای گرمی در این مزرعه فعالیت می‌کردند در همین زمان فردی که با این امام بزرگوار مخالف بود فرمود چرا در این هوا برای کسب دنیا تلاش می‌کنی.

این مسئول گفت: امام محمدباقر (ع) پاسخ دادند کار کردن در این دنیا برای کسب رضایت خداوند متعال است که من به این دنیا به عنوان وسیله برای رسیدن به هدف نهایی استفاده می‌کنم تا بتوانم در آخرت سعادتمند شوم.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین با اشاره به سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی در سال جاری اذعان داشت: باید هر فردی با الگوگیری از امام محمدباقر (ع) با کار کردن شایسته هزینه‌های زندگی‌اش را تأمین کند تا با درست زندگی کردن در این دنیا بتواند در آخرت سعادتمند شود.

انتهای پیام/77009/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول