اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر انجمن قرآن‌پژوهی حوزه:

امام باقر(ع) جزئیات دین را تبیین کرد

خبرگزاری فارس: دبیر انجمن قرآن‌پژوهی حوزه علمیه قم گفت: امام محمد باقر(ع) به باطن معارف الهی دست پیدا کرد و علوم آل محمد را شکافت و جزئیات دین را تبیین کرد.

امام باقر(ع) جزئیات دین را تبیین کرد

حجت‌الاسلام محمدحسین صادقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، ضمن تبریک ولادت امام محمد باقر(ع) اظهار کرد: هر یک از امامان در جامعه کنونی ما در ابعاد و زوایای گوناگون می‌توانند برای آحاد جامعه ما الگو باشند.

وی با اشاره به سخنی از امام باقر(ع) گفت: پیشوای پنجم، شیعیان ما را به فهم دین و صبر در برابر مصائب و سختی‌ها دعوت کرده است.

دبیر انجمن قرآن‌پژوهی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: پایه‌گذار مذهب جعفری امام باقر(ع) و صادق(ع) است و اگر تلاش این دو بزرگوار نبود، مذهب جعفری وجود نداشت تا به دست ما برسد.

وی به لقب باقرالعلوم پیشوای پنجم شیعیان اشاره کرد و گفت: این امام بزرگوار به باطن معارف الهی دست پیدا کرده و علوم آل محمد را شکافت و جزئیات دین را تبیین کرد.

صادقی یادآور شد: امام محمد باقر(ع) با وجود خفقان دوران خود صبر کرد و وظیفه خود را انجام داد، بنابراین ما نیز نباید وظیفه خود را رها کرده و از بار وظیفه شانه خالی کنیم.

وی ادامه داد: در حقیقت این امام بزرگوار پایه‌گذار نهضت علمی بود و با تربیت شاگردان مختلف علوم آل محمد و اسلام ناب را زنده کرد تا همگان بتوانند از چشمه زلال آن بهره‌مند شوند.

دبیر انجمن قرآن‌پژوهی حوزه علمیه قم عنوان داشت: جامعه کنونی پیرو و عاشق اهل بیت(ع) است و دستورات بزرگان را در زوایای مختلف زندگی خود اجرا می‌کند.

انتهای پیام/و20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول