اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه تربت‌جام:

تولید علم مهم‌ترین درسی ا‌ست که می‌توان از امام باقر(ع) گرفت

خبرگزاری فارس: امام جمعه تربت‌جام گفت: تولید علم مهم‌ترین درسی‌ است که می‌توان از امام باقر(ع) گرفت.

تولید علم مهم‌ترین درسی ا‌ست که می‌توان از امام باقر(ع) گرفت

حجت‌الاسلام سید علی موسوی‌فر ظهر امروز و در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از مشهد، ضمن تسلیت به مناسبت شهات پنجمین امام شیعیان حضرت باقرالعلوم(ع) به پیروان مکتب اهل بیت(ع) اظهار کرد: امام باقر(ع) از امامانی بودند که پیامبر اکرم(ص) به عنوان خبر غیبی از نهضت علمی این حضرت در آینده خبر داشتند و به اصحاب خود خبرداده بودند.

امام جمعه تربت‌جام افزود: امام محمد‌باقر(ع) پنجمین امام شیعیان است که به عنوان شکافنده علوم، خدمات ارزنده‌ای به اسلام و تشیع عرضه کردند همچنین باقرالعلوم یکی از القاب آن امام شریف است و در این راستا ایشان دریاى دانش را شکافت و اسرار علوم را آشکارا ساخت.

موسوی‌فر عنوان کرد: امام محمدباقر(ع) به القاب دیگرى مانند شاکر، صابر و هادى نیز شهرت داشتند که از میان همه این القاب باقر به معنای شکافنده مشهورتر و آشناتر است.

وی افزود: به واسطه فضا و افشاگری پس از واقعه عاشورا امام محمد باقر (ع) و پس از ایشان در زمان امام جعفر صادق(ع) از موقعیت مناسب و موقعیت سیاسى براى نشر تعلیمات اسلامى و معارف دین بهره‌مند بردند، دانشگاه تشیع و علوم اسلامى در این دوران پایه‌ریزى شد.

امام جمعه تربت‌جام تصریح کرد: امام محمد باقر(ع) هفتم ذی‌الحجه سال 114 هجرى در سن 57 سالگى در مدینه به وسیله هشام مسموم شد و چشم از جهان فروبست و پیکر مقدس ایشان در قبرستان بقیع و کنار مزار پدر بزرگوارشان به خاک سپرده شد.

موسوی‌فر اظهار کرد: موقعیت علمی ایشان شخصیتی عالم و فقیه به ویژه به عنوان نماینده علوم اهل بیت در بین مومنان بود و بسیاری از مردم مشتاق بودند تا از محضر ایشان بهره گیرند و حل اشکالات علمی و فقهی خود را رفع کنند.

وی اظهار کرد: در بینش امام باقر(ع)، دانشمندان، نظریه پردازان و دین شناسان، از عوامل مهم سعادت و شقاوت ملت‌ها به شمار می‌آیند چرا که آنان خط سیر جامعه را به سوی صعود یا نزول رقم می‌زدند.

امام جمعه تربت‌جام ادامه داد: کمک به محرومان، نیازمندان و ستمدیدگان جامعه، اصل بزرگی در زندگانی امام باقر(ع) بود و ایشان برطرف کردن نیازهای مادی و روحی آنان را از مهم‌ترین فعالیت‌های اجتماعی خود به شمار می‌آورد.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول