اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی:

کمال علمی جهان اسلام مدیون امام باقر(ع) است

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی گفت: کمال و شکوفایی جهان اسلام در ابعاد علمی، مدیون امام محمد باقر(ع) است.

کمال علمی جهان اسلام مدیون امام باقر(ع) است

حجت‌الاسلام علی انصاری بویراحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تسلیت شهادت امام محمد باقر(ع) اظهار کرد: دوران زندگی فردی و اجتماعی و آثار و برکات این امام برای جهان اسلام و دیگر ادیان الهی از ابعاد متعدد قابل بررسی است.

وی خاطرنشان کرد: بزرگان و دانشمندان آن دوران تنها پناهگاه خود و حلال مشکلات علمی و دینی را امام محمد باقر(ع) می‌دانستند.

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی ادامه داد: پیشوای پنجم شیعیان در جهان اسلام تبلور نورانی و ظهور و بروز واقعی داشت به طوری که برای هر صاحب مقامی و اندیشمندی دیدار با ایشان غنیمت شمرده می‌شد.

وی با اشاره به اثربخشی و سودمندی امام محمد باقر(ع) گفت: پیشوای پنجم شیعیان در همه زمینه‌ها شیعیان جهان را به طور مناسب امامت و رهبری کرد.

انصاری‌ بویراحمدی خاطرنشان کرد: امامت و رهبری امام محمد باقر(ع) از چنان عمقی برخوردار بود که بازماندگان بنی‌امیه، بنی مروان و سیاست‌مداران بنی عباس نمی‌توانستند از میزان گستره احکام و سیطره نفوذ این امام بزرگوار بکاهند.

وی عنوان داشت: امام محمد باقر(ع) حماسه خونین کربلا را به یاد داشت و مصائب واقع شده بر اهل بیت(ع) را در دوره‌های مختلف درک کرده و نسبت به فراز و فرود شیعیان در مناطق مختلف واقف بود.

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی یادآور شد: امامت و رهبری امام محمد باقر(ع) برای شیعه پیامبر گونه بود و فضایی وسیع در ابعاد علمی، فرهنگی و تربیتی برای شیعه به وجود آورد.

وی با بیان اینکه شالوده و سنگ بنای دانشگاه امام صادق(ع) توسط امام باقر پایه‌گذاری شد، عنوان داشت: پیشوای پنجم شیعیان ضمن توسعه علوم در نقاط مختلف زمینه تاسیس دانشگاه بزرگ امام صادق(ع) را فراهم کرد.

انصاری بویراحمدی با بیان اینکه کمال و شکوفایی جهان اسلام در ابعاد علمی، مدیون آن امام بزرگوار است، تصریح کرد: مباحث علمی به جای مانده از امام باقر(ع) مانند گنج نهانی است که رازهای سر به مهر فراوانی دارد.

وی عنوان داشت: دانشمندان فراوانی در جهان اسلام معتقد هستند که زوایای مختلفی از زندگی امام باقر(ع) وجود دارد که هنوز ناشناخته مانده است.

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی یادآور شد: دانشمندان و نخبگان تکلیف دارند نسبت به این امام همام و به دست آوردن آرا و دیدگاه‌های ایشان اهتمام جدی داشته و با شناخت صحیح و دقیق بر سرعت پیشرفت و گسترش جهان اسلام بیفزایند.

انتهای پیام/و20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول