اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری:

غفلت از نقش امام باقر(ع) برای توسعه علوم جایز نیست

خبرگزاری فارس: نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: سزاوار نیست از نقش موثر امام باقر(ع) برای توسعه علوم مختلف غفلت شود.

غفلت از نقش امام باقر(ع) برای توسعه علوم جایز نیست

آیت‌الله علی اکبر قریشی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به اینکه هم‌اکنون در سالروز میلاد امام پنجم قرار گرفته‌ایم، اظهار داشت: ائمه معصوم به‌ویژه امام باقر(ع) و امام صادق(ع) نقش زیادی در بسط یافتن علوم در جوامع اسلامی داشتند از این‌رو باید بیش از پیش نسبت به معرفی این بزرگواران گام برداشته شود.

وی با بیان اینکه همه پیشرفت‌ها در سایه ائمه معصوم(ع) رخ داده است، گفت: اهل بیت(ع) با لطف و عنایت خاص خداوند از نظر دانش در سطح بالایی بودند به ‌طوری‌ که بسیاری از دانش‌ها را در آن زمان پایه‌گذاری کردند و امروز انسانها با استفاده از امکانات موجود یک راز دیگر از رازهای خلقت را کشف کرده و به علوم پایه اضافه می‌کنند.

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری ادامه کرد: دشمنان دین مبین اسلام با استفاده از ترفندهای مختلف به دنبال انتقال این تصور نادرست به جوانان می‌باشند که ادیان آسمانی به‌ویژه اسلام برای انسان‌ها محدودیت ایجاد کرده و سد راه پیشرفت آنها قلمداد می‌شوند، حال آنکه واقعیت به صورت دیگری است.

وی با بیان اینکه از جهان اسلام دانشمندان بلندآوازه و تحول‌آفرین زیادی به منصه ظهور رسیده‌اند، بیان داشت: کمی تامل و مطالعه در تاریخ مشرق زمین این مسئله را به اثبات می‌رساند جهان اسلام مهد محققان، پژوهشگران و مخترعان زیادی است که از ثمره فعالیت آنها نه تنها مسلمانان بلکه سراسر جهان بهره برده‌اند ولی بعد از سیراب‌شدن از این چشمه زلال معرفت و دانش، حقایق را انکار می‌کنند.

قریشی با بیان اینکه هم‌اکنون در آستانه فرا رسیدن سالروز شهادت امام هادی(ع) قرار گرفته‌ایم، ضمن اینکه شهادت ایشان را به شیعیان جهان تسلیت گفت، اظهار داشت: باید از مناسبت‌های دینی مختلف اعم از ایام شهادت و میلاد در راستای شناخت عمیق اولیای دینی و ائمه اطهار(ع) گام برداشته شود و آنها را به عنوان یک الگوی واقعی به همه جهانیان عرضه کنیم.

انتهای پیام/ل10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول